Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Nytt place i "stan"

Publicerad 2010-01-13 20:26:29 i Allmänt,

Idag har Restaurang Saltvik öppnat! Ännu en pizzeria i Vansbro, fast denna gång i våra kvarter.... eller nåja inte direkt nedanför husknuten men nästan! Det tar cirka 20 minuter att gå dit så det räknas som grannskapet, nån enstaka minut med bil. När Roine hörde att de skulle öppna bestämde han sig för att dit skulle han åka för att ta sig en öl!?! Öh, det tar ungefär 3-5 minuter att fortsätta från nya restaurangen till någon av de gamla och har det hänt att maken åkt dit för att "ta en öl" NEJ. Så det där tror jag inte mycket på! Möjligen en hämtpizza eller så!! Han är inte riktigt den typen som åker och "tar sig en öl", det vet väl ni som känner honom. Jag däremot: hade ju lätt gjort det, men nu blir det ju inte aktuellt på ett bra tag =) det får bli pizza för mig med vilket duger finfint!

* * * * *

Just nu går lyxfällan på tv. Det handlar om en hemmafru som är shoppoholic och maken som jobbar till sjöss har inte någon koll på vilka skulder de dragit på sig (eller frun ska jag väl säga). Frun handlar för 5000:- månad på nätet och ungefär 1000:- i vanliga affärer. Deras utgifter varje månad låg på 44000:- och inkomsten var 38000:-. Det låter som en taskig ekvation. Kan de sova om nätterna? Hur mycket Losec går det åt per månad?

Dags för dem att rycka upp sig och skaffa ett liv utan dyra shoppingvanor kanske, men det är ju därför de sökt till programmet får man hoppas. 

På några få dagar så har ju "experterna" löst problemen, fixat omöjliga lån med låga räntor och livet är frid och fröjd. Efter ett par veckor kommer de tillbaka och då har ALLA som deltar i programmet följt budget och hela livet leker. Det vore ju mer realistiskt om de kom tillbaka efter 6-12 månader och tittade igen på räkenskapen, för det är väl först då det går att se om det skett någon förändring eller ej.

Tänk om de hade vår källare ;)

Nääääää jag bara skojade, så stor källare har vi inte!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela