Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Hur var natten tror ni?

Publicerad 2010-01-06 08:56:09 i Allmänt,

En natt i dubbelsängen med en 8:a åring bredvid oss (mig och Jossan) var som att ha en blandning av en elvisp och en argsint häst bredvid sig. Tina och Viktor la beslag på våningssängen och så var det fullt över allt.

Iallafall Rasmus första kommentar i morse var: Det var trångt i natt! Vi höll på att skratta ihjäl oss. Han hade sparkat, knuffat och puffat för att få lite mer plats, stackarn! Själv låg jag som Pippi Långstrump med huvudet i fotändan vilket jag liiite mer utrymme än tvärt om! Dessutom var det lättare att undvika sparkarna på det sättet! 

Klockan 2 var jag vaken så då passade jag på att kila ut i pannrummet där jag gjorde upp en gigantisk brasa. Detta till trots var det bara 16,9 grader i morse. Men om jag inte hade gjort det, då hade det varit: brrrrrrrrrrrr! Sen offrade jag mig, som den goda värdinna jag är, och gick upp tidigt och gjorde upp en ny eld innan de andra vaknade. Så nu är det lite varmare, lite skönare men nästa inte i behaglighetstemperatur än! (18 grader).

Nu pågår en fight i köket om att duscha eller inte duscha. Idag kommer nog varmvattenberedaren få sig en omgång om ALLA 5 ska i duschen här på morgonen =)

Senare idag ska Lottie bjuda på middag, något med gratäng! Lovely!!!

Ännu senare ska jag på träning, ÄNTLIGEN är jullov och annat trams över!

Nånstans mittemellan alla aktiviteter ska mamma och Christer hjälpa mig att få in vedspisen i köket igen, det ska bli riktigt nice, för då går det jävligt fort att få upp värmen i kåken.

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2010-01-06 17:08:33

Klockan är 17:07 jag kom precis hem från en utsökt middag hos Lottie med familj. Jag har varit borta sedan klockan 14.00 och det är ÄNDÅ 24.6 grader inne!! Vedspis i köket: HURRA!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela