Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Händelserik dag...

Publicerad 2010-01-26 17:00:37 i Allmänt,

Idag har rörmokaren varit hit, och satt ett kryss på diskbänken. Precis i krysset ska vattenblandaren, kranen, sitta. Det fanns vissa svårigheter och ett tag såg det riktigt mörkt ut, för det var trångt om plats tydligen?!? Och trasigt rör hit och vatten på eller av dit? Ja, rena grekiskan för mig. Men kranen ska han sätta dit i morgon, ja tack sa jag då! DISKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Förstår ni vilken lycka, jag förstår om det är svårt att förstå att någon är glad över att kunna diska...

Och senare idag kom muraren som ska sätta kaklet. MEN som Tony Irving säger, tyvärr gick det inte att sätta direkt på väggen som den var utan en gipsskiva måste upp först, vilket fördröjer det hela en vecka till. Vad är det frågan om??????? Idel motgångar, men just nu känner jag mig härdad och är det inte värre så får det gå an utan något smärre utbrott från min sida.

Imorgon ska jag ringa elektrikern också, jag har bokat en till nästa vecka men jag ska ringa och smöra lite ifall han kan komma redan den här veckan och börja. Det finns MYCKET att bita i gällande eldragning och kablar mm här så det går att fixa allt utom det som ska vara där kaklet ska vara!! Nemas problemas, eller?????????

En sak är jag säker på: man ska inte ropa hej förrän man sprungit över ån efter vatten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela