Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Går det troll i garderoben

Publicerad 2010-01-03 13:56:03 i Allmänt,

.......eller beror det på att jag är en SLARVER!!??

Idag har jag städat igenom hela vår garderob som är en sådan garderob som är inbygd under trappan. Ni vet en sån där besvärlig sak som det nästan är omöjligt att hålla ordning i!!? JA iallafall här i huset, Ni kanske är lite mer ordentliga!!!!

Iallafall så gjorde jag denna rensning av minst två ordentliga anledningar
1. Den var fylld till axelhöjd!
2. Jag saknade en vante
Det var vad jag trodde iallafall. I själva verket så saknar jag 8 vantar/hanskar. Nästan alla vantar/handskar jag har saknar sin make!!!! Hur är det möjligt!!? Jag förstår ingenting. Jag har rensat ut ALLT i garderoben så där inne finns de inte!! Och vart annars skulle de ligga?? Hm, nåväl, kanske i bilen, pannrummet var ett alternativ men det är ju helrenoverat och där fanns ingen vante/handske. Sen saknade jag flera mössor också, så de borde väl finnas och i värsta fall så ligger de i en klädkammare av två på övre plan..... Men de tänker jag inte gå igen idag!

Idag på förmiddagen gick jag och grannen en riktig vända, det tog ungefär 1 timme och 20 minuter, normalt ska det nog ta en timme men p.g.a för mycket julmat tror jag vi har försoffat oss. Själv var jag rent slut, kanske beror på att vi pulsade i ½ cm snö!??!

Nu ska jag äta en semla med vanilj, något jag aldrig tidigare har varit sugen på, men ni vet hur det är när hormonerna svallar, man kan tydligen tycka det mesta är gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela