Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Fisk i ugn och kokta jolpäron

Publicerad 2010-01-28 17:09:55 i Allmänt,

Nu kommer Roine hem idag igen, då försöker jag att bjuda till lite......... idag iallafall då. Har "diskat" =) =) =), håller på att tvätta, har burit ved till förbannelse, eldar både ute och inne, har handlat OCH lagar mat! Tror ni inte att han blir imponerad och nöjd med det. Tidigare i veckan har det blivit si och så med matlagning, äter på cafét på lunchen och lite lättare på kvällen som inte kräver värme/spis/ugn.

Men idag då blir det sei och lax med lök under täcke gjort av citronsaft, gurkmajo, creme fraiche, salt, peppar, dijonsenap. Det luktar gott i allafall. Undrar om jag ska fjäska till med nån grönsak, njä det får bli en skalad morot per skalle!

Just nu chattar jag med en gammal barndomsvän, jättekul!! Fast vi bor i samma by, ja efter samma väg t.o.m så umgås vi inte alls längre. Vad händer med gamla vänner egentligen, vissa få finns kvar men de flesta försvinner efter åren! Det är väl det som är livet!

Ikväll får vi checka in Paulo Robertos muskler igen, mmmm och alla svettiga, hungriga Robinsondeltagare!
Men nu ska jag gå och se efter så jag inte bränner fisken så vi får känna på samma hunger som i Karibien........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela