Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Den arge snickaren

Publicerad 2010-01-19 15:51:22 i Allmänt,

Idag hände det, (jag ska nog köpa en triss också) bänkskivan kom hem, ända in i köket och den verkar vara helt OKEJ!!! Men säg den lycka som varar, hormonerna tog överhand och jag kände att adrenalinet pumpade och jag lyfte återigen luren och ringde IKEAS reklamation!

För att rekonstruera samtalet så lät det nog ungefär så här:
Jag heter Ann Bergström, bor i Vansbro och reklamerade en bänkskiva för 9 veckor sedan. Idag fick jag rulla ut röda mattan och ta emot en ny skiva. Då tog chauffören inte med sig den gamla, p.g.a en påstådd överenskommelse om att en snickare skulle komma och ta den med sig. Vilket år ska jag förvänta mig att den här snickaren dyker upp, vart anlitas han ifrån och vad har han befogenhet att göra?

Det blev lite tyst i luren. - Hm. nja det var nog en snickare som hette Niklas från Karlstad som skulle komma. Han hade fått order på att fixa dit bänkskivan, såga i diskho/spishäll, dra vatten och koppla el. Det är ju visserligen lite långt att åka men det är ju snickarens bekymmer(!?!). Men när han ska mot Vansbrohållet vet jag inte, förresten: vart ligger Vansbro? sa killen i reklamationen

- I DALARNA!!!!!! Jag började fundera om han var ditsatt från skyddad verkstad, ALLA vet väl vart Vansbro ligger??!!?

- Ja, Niklas, vår snickare fick besked den 1:a december om att det här jobbet ska göras så vi har god framförhållning här på IKEA. Killen i reklamationen lät verkligen som om han trodde på det han sa.

- Ja det har Ni VERKLIGEN, sa jag medans ironin skar genom bokstäverna.

- Men jag måste nog ringa och kolla med Niklas vilken dag som passar för honom, sa grabben i luren.

Efter 18 minuters samtalstid inkl. vår lilla dialog enl ovan, så la jag på och sa högt för mig själv: -Typiskt IKEA.
Det tog en bråkdel av en sekund, sedan ringde dolt nummer och det var HAN igen.

- Jag såg att du lade på, PRECIS som jag skulle till att koppla in dig igen.

"YEA right"
- Niklas kan komma på måndag! Han lät nöjd.
Jag lät rasande: - Nu har jag väntat i 9 veckor och jag ska ha en fungerande diskho och spis I HELGEN!!

Han hade ju inte haft en aning om att det var sååååå bråttom, mitt adrenalin fanns då till försäljning. Vaddå bråttom, jag har ju för f.n väntat i 2,5 månader vid det laget. Jag undrar vad de har för värderingsmått gällande väntetider??

Det hela slutade med att jag skulle få gratis måltid på IKEA nästa gång OM jag någonsin skulle åka dit igen, snickaren skulle göra allt jag bad om och OM jag fick någon annan att göra jobbet innan helgen så skulle en offert fixas så ska det betala jobbet om det inte blir alltför dyrt jämfört med deras snickare.

* * * * * * 
Jag började att sortera i lådan efter att ha lagt i den sk. lådavskiljaren som jag köpte i lördags på just IKEA. Mina nerver slutade rotera, adrenalinnivån sjönk något, hormonerna svallar än, och jag började tänka liiite klarare. Har jag nu väntat i 9 veckor så kan jag vänta i en vecka till. Efter den inre dialogen med mig själv ringde jag upp lilla Niklas, en äkta värmlänning med lugnt humör (till skillnad mot mig tidigare). 

Niklas bedyrade att han kommer på måndag, för jag ifrågasatte om det verkligen var sant. Men han kommer på måndag eftermiddag. Sen lät det nog ganska svajande gällande att installera diskho, spishäll mm... Vi skulle höra som tid längre fram i veckan och jag insåg att mitt psyke behövde lite lugn och ro, så jag lade ner! Det får visa sig vad den lilla snickaren gör på måndag och ev. tisdag men en sak är säker: han var inte den arga snickaren, men jag har varit den arga kunden allt för länge nu, så nu ska jag bli glad och snäll igen!



 

Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2010-01-19 18:10:57

Det lät ju annars väldigt bra att han skulle göra ALLT som du ville, hoppas bara att han är snygg. Det sägs ju att byggnadsarbetare är bland dom sexigaste männen. Så lugna ner dig nu! Synd bara att du har Roineponken, i det här läget i alla fall. Hehe.

Postat av: Ann

Publicerad 2010-01-19 21:36:41

Men Monica hur du skriver, det var inte alls det jag tänkte på gällande ALLT jag ville. Jag tänkte mer på kakelsättning, tapetsering, eldragning och andra KÖKSRELATERADE saker, så klart! Fy på dig, vilka sexiga... jag menar snuskiga tankar du har =)

/Ann

Postat av: Ann

Publicerad 2010-01-19 21:40:18

P.s jag vann inget på trisslotten, är det ett dåligt omen??

Postat av: Lottie

Publicerad 2010-01-20 10:31:02

Ja inte tror jag på gud men ber en bön att den där snickaren dycker upp för han å ikeas skull annars blir det ikea som står i ljusanlåga nästa gång är jag rädd för

Postat av: Ann

Publicerad 2010-01-20 15:04:19

Men Lottie då, klart jag inte ska bränna ner skiten! Jag behöver ju mer lådavskiljare!! Men håll med om att dom har sullat en hel del, och förtjänat lite skäll....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela