Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Dax för tapetsering....

Publicerad 2010-01-31 18:22:46 i Allmänt,

Tog en supersnabb vända till Borlänge för att införskaffa nya tapter igen. De jag köpte i november dög inte åt maken, och ingen annan heller. Så idag blev det nya alltså. Nu skulle vi hjälpas åt att tapetsera: Tina, mamma, Christer och jag.... fast nu håller alla på och jag blev förpassad till soffan måste ju vara av den anledningen att jag inte duger till. F a s t, jag fick aldrig chansen att pröva heller!! Men jag får väl softa lite då.



Fast en bra idé har jag haft tycker jag. Det fanns ett ganska stort hål i väggen efter en el"dosa". Då tog jag lite papp coh silvertape, istället för att spackla igen hålet, detta för att spacklet hade inte torkat det här deceniet!! Och det funkar fint (tror jag). Man får inte vara så jä..a noga!! Kan jag spika upp gardiner så kan jag sätta igen hål med eltape!



Senare ikväll ska jag måla taklist och golvlist innan elektrikern kommer. Det blir ingen lek med tanke på att den redan sitter på väggen och nu är tapeten strax på plats. Precistionsarbete de lux, fast jag vet att det ska jag fixa!! Planen är att jag ska göra det när alla har åkt hem!!!

Idag blev det lunch på Burger King men det smakade INTE bra, förutom chilie cheezearna


Nästa projekt önskar jag vore att införskaffa ett badkar; jag såg ett finfint med massage idag i Borlänge. Men än får nog det vänta i några månader/år........ lite andra projekt på gång också =)


* * * * * * * *
Uppdatering:
Klockan är nu 22:07 och nu är listerna på golvet målade och halvpanelen målad för tredje gången! Taklisterna får vänta, för nu är det bedtime!!

* * * * * * * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela