Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Bildrensning från mobilen

Publicerad 2010-01-30 21:48:46 i Allmänt,

Det var länge sen jag rensade min mobil på foton........ av den enkla anledningen att det varit så fullt av köksgrejor i datarummet att det näst intill varit OMÖJLIGT att ta sig fram för att få i USB kabeln bakom datorn!

Idag fick vi se någon som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva, en bil som kört "av" vägen, eller kört mitt i vägen mellan ICA och Flottaren!!! JA det låter osannolikt och helkonstigt men så här såg det ut!


   
Det var värt ett extra raggarvarv för att kunna ta dessa bilder till bloggen, eller hur??

* * * * * * * *
Så här uttråkad såg Viktor ut på IKEA för några veckor sedan

stackars lilla barn och i morgon kanske det blir tapetinköp i Borlänge som han måste hänga med på, blir det "men" när de blir äldre tro???

Rasmus såg inte ut att ha roligt han eller, men de var faktiskt nöjda med resan jag lovar!

* * * * * * * *
Nedan ser ni mammas "RÅTT/MUSFÄLLA"

Det där lilla som syns på botten är ost eller som de säger i när man ska vara med på kort: CHEEEEZZZZZE!! Det var nog precis vad den lilla musen gjorde, stod och log i ett hörn: det gjorde iallafall jag! När värsta skräcken hade lagt sig efter att mamma kastade fram en tennisboll i 200 knyck från soffan till mig. Jag var upp i taket och vände och skriket hördes nog hem till Moravägen!

* * * * * * *

Här ser ni en fiskgratäng på väg in i vedspisugnen. Dagarna med matlagning i/på den är nu snart räknade. I veckan kommer ju ELEKTRIKER på besök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* * * * * * *

Det finns som jag tidigare skrev, rinnande VATTEN! Både kallt och varmt. Inne på toa har det varit svårt att få riktigt kallt vatten, men nu är det nemas problemas.

* * * * * *

Utanför min arbetsplats har vi fyra beskyddare i form av målade dalahästar.

De ska ställas upp runt "kändisplattorna" som enl. lokalpressen blir såphala (måste hålla med, har provgått dem vid blött väder). Sedan ska det nog runt kedjor runt fyrkanten så kan ingen gå på plattorna och kommunen slipper bli skadeståndsskyldiga.

* * * * * * *
Det var allt för idag folk, skulle ha målat golvlist, taklist och fönsterkarm, men det skiter jag i och skjuter upp till morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela