Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Bilar, sicket elände...

Publicerad 2010-01-13 18:31:07 i Allmänt,

Idag har jag haft bilbekymmer, ja igen ska jag väl skriva! Jag skulle på ett tjänstärende utanför Metropolen Vansbro och behövde en bil varför jag igår bokade en av kommunens leasingbilar. Jag bokade min favoritbil: Priusen som är en hybrid som går på både el och bensin! Vår duktiga vaktmästare hade kört den igår för att ladda batteriet och se att den gick, vilket den gjorde...... igår ja... Lite sen i starten skyndade jag mig ut och klickade på knappen för att låsa upp dörrarna, vilket inte gick! Jag anade ugglor i mossen och mycket riktigt: strömmen var slut, kaputt, finito! Snabbt in och faktiskt så fanns en till bil ledig. En liten j..la citroen som jag avskyr att köra. Den gick relativt bra så jag ångrade mina hårda ord om bilen, men efter en stund började det att låta oroväckande. Jag återvände till Vansbro där jag skulle äta sopplunch i kyrkan med några kollegor. Sedan var vi tre stycken som skulle åka en bit, sedan skulle en av personerna av och vi två som var kvar skulle fortsätta en bra bit till. Vi stannade och tittade på däcken... bilexperter som vi alla tre var konstaterade vi att det inte var is som låg på! Någon djupare analys eller teori hade vi inte. Nu lät bilen så illa att vi var tvungen att låna oss en bil från hemtjänsten för att säkerställa att vi skulle ta oss dit vi skulle i tid. Tre bilar på två timmar!!! Är det jag eller what?? Vår egen bil är inte rolig den heller, med en kass fjädring runt om och trasig servo!! Bilar, bilar, bilar: de bästa ligger i påse och är rosa, gröna och vita!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela