Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Besök hos Gerda och Barbro

Publicerad 2010-01-09 13:28:45 i Allmänt,

Fredagskvällen blev trevlig. Jag hade en gammal flaska som det varit enbärsdricka i, som vi återlämnade till dess ägare Gerda Persson. Där var också Barbro och det blev fika med fem sorters hemmabakade kakor! Vi visste vart vi skulle åka =)

Idag har jag filat lite på klasslistorna inför den stundande jubileumsfesten den 28/8 2010, det är 20 år sen vi slutade grundskolan och det låter VÄLDIGT gammalt!! Snyft. Men man är ju inte äldre än vad man känner sig...

Idag har jag klarat av ett kettlebellspass, det är asjobbigt men så nyttigt för kroppen. Jag känner det är nyttigt för både kropp och själ! Under mitt träningsuppehåll efter IVF behandlingen så fick jag nog en depression av att inte röra på mig och öka i vikt efter all press av att gå ner, och det var inte kul. Nu börjar jag bli samma Ann igen, fast något tyngre då, men det är väl bara att vänja sig!

Idag ska vi spela bondespelet med Farbror Fredrik hemma hos honom. Det tar emot lite med tanke på att det är KALLT och vi borde vara hemma och elda. Men nu när vedspisen (love) finns så går det ju mycket smidigare att få upp värmen i huset så vi kan nog vara hemifrån en stund.

Jag är sjukt sugen på smågodis idag och tror jag ska fläska till med ett par olika lagom till Robinson Karibien!!

Hasta la vista babys

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela