Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Arga snickarn på besök

Publicerad 2010-01-29 22:28:05 i Allmänt,

Eller arg och arg, han var rätt glad och snäll idag, Robert (svågern). Han har satt upp gipsplattor och sen halvpanel där det var luckor!?! Nu har vi målat panelen till en mörk nyans av grått, blev mycket bättre än den ljusa nyansen. Nu känns panelen rätt!! I morgon ska Robert sätta dit golvlisten, fixa täckskivor och sen är det bara att invänta Micke Rud, muraren som ska sätta kaklet och någon dag i början på nästa vecka kommer också elektrikern, åh............ spis, värme i elektrisk ugn, kontakter som sitter fast (i köket har kontaktuttagen hängt lösa i fem år), el el el!!

Ikväll var det lets dance, jag tycker dock att det inte är roligt att se på längre, så jag målade panel istället. Där syntes framstegen bättre än dansstegens utveckling! Men i morgon är det Robinson final och den ska jag nog inte missa, isåfall blir det en inspelning och titta sen! Har inga planer för morgondagen förutom att jag ska serva snickarn och Roineponken. Jo, sen ska jag och Tina till Eva-Lena med massagebänken efter vinfesten (ja det var ett tag sen den var) och till Dala-Järna med vin till vinlotteriet. För övrigt: de nada planerat. Det är visst fest på både Flottaren och Hotellet, men det lockar inte direkt, inte just nu iallafall!

Nu är klockan 28  minuter efter läggdax, ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela