Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Afton än en gång

Publicerad 2010-01-05 19:23:38 i Allmänt,

Trettondagsafton! Härliga London, ledig igen nu. Men det höll på gick på skit innan jag kom från jobbet. Kl. 14.10 skulle jag få skjuts av en distriktssköterska då vi skulle ut på tur innan vi skulle sluta för dagen. Men då hade någon klåpare låst alla entrédörrar till Medborgarhuset där jag jobbar, så där stod jag som en guldfisk innanför glasdörrarna och kom inte ut! Till slut kom en tjej ut från teaterlokalen som faktiskt hade huvudnyckel och som var vänlig nog att släppa ut mig. Nog har jag blivit utelåst från jobbet p.g.a jag glömt mitt passerkort men instängd, nej ALDRIG FÖRR.

Sen åkte vi till en annan ände av kommunen, Hulån, där var det -27. Här hemma i Vanå var det -24,5 när jag kom hem och inne var det 11 ynka fjuttiga grader. Så de där 14 jag skröt om igår var ju rena värmeböljan!

Josefin ville sova över vilket hon givetvis fick och när syrran fick höra det så ville hon och pojkarna hänga på, så nu blir det pyjamasparty. Och i den temperatur som vi har så får nog skoteroverall duga som pyjamas tror jag!

Pojkarna har paxat våningssängens övre säng, givetvis. De ska båda sova där och sist de gjorde det var de osams som f.n när Viktor sparkade Rasmus eller tvärt om, vi får se hur det går i natt.

Nu sitter de i soffan och äter apelsin och säger att de var så goda! Hehe, det behövs inte mycket för att göra sig populär där inte...

Nu ska vi se på ICE AGE 3. Tycker nästan det är ICE AGE här också, brrrr. Men de sitter inlindade i täcken och filtar samt har våra nya tofflor på sig (vi fick ett 6 eller 8 pack i julklapp).

Vi har firat afton med semla, pannkaka och nu apelsin: häftigt värre. Till kvällen ska de få citronvatten, hahahha!

Kram på Er gott folk, nu ska jag tina upp mina frusna fingarar efter detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela