Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Värmekällor och medodifestivalen

Publicerad 2010-02-07 15:07:39 i Allmänt,

Idag fick jag en aha-upplevelse. Jag vet nu varför jag inte behövt ha långkalsonger en enda gång i vinter och varför jag knappt fryser om benen: det är håret som gör det!! Jag var så lurvig om skånkarna att jag fick nästan ta till barkspaden för att få av det! I torsdags började ju vattengympan och jag kände att det blev smått pinsamt när triceps skulle sträckas och det kom fram en hårboll i vardera armhåla... därför beslöt jag mig för att rensa lite i hårväxten idag!! Benen åkte med på köpet för det var ju som sagt lika illa och nu måste jag väl investera i långkalsonger/strumpbyxor om kylan kommer åter.

Igår kväll var jag hem till A-C på fest, hon fyllde år och bjöd på en underbar middag som var tacoinspirerad: jättegott!! Sen var vi till Hulån och inspekterade en grillstuga/hälsade på en kusin, tog ett raggarvarv förbi hotellet i Tinas "röda fara" som helt saknade värme! Därefter släppte jag av Tina vid Selins och åkte hem och kröp ner i bingen.

Bild från grillstugan:

För Er som har svårt att se vad det är på bilden: Det är toppen av en Marienella matad med en VÄLgrillad grillkorv framför den varma, mysiga och vackra brasan!! =)

Jag var så fiffig att jag spelade in melodifestivalen och såg på den här i förmiddags. På facebook syntes små kommentarer om festivalen och de flesta var mycket negativa! Men jag tänkte bilda mig en egen uppfattning, och herre min skapare, vissa låtar var okej men andra: öh!!

T.ex. fru Silver som var klädd i någon fantasiskapelse som visade hela benen och hade istället för axelvaddar, höftpuffar de lux.

Rapparen var katastrof: han snabbspolade jag bort likaså den där gruppen där killen med dreads satt ihop kurad hela låten och han som sjöng trodde han var Jesus him self (Pain in salvation = pain in the ass). Ekborg hör hemma på en musikalscen och borde inte fått vara med.

Min åsikt var: Ola och Linda Pritchard till final och Jessica A och Salem Al Fakir till andra chansen. Al Fakir snabbspolade jag oxå förbi men jag vet inte vad jag tycker om låten och om honom?? Måste höra den fler gånger, men av de som var med så var det nog han jag tyckte skulle få en andra chans, men det tyckte inte svenska folket.......

Melodifestivalens lekledare: de tre muskutörerna, not nice! Dolph är verkligen inget programledarmaterial, inte Måns heller fast han är fin att se på och Caroline nää!!

Alla år är det ju så att Melodifestivalen upprör tittare, för olika saker och det blir ett hett och omdiskuterat ämne och det är väl det som är lite av tjusningen med det hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela