Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

ULLAKAKA

Publicerad 2010-02-03 07:01:53 i Allmänt,

När vi var små (omyndiga och hemmaboende), så var mammas specialite den sk. Ullakakan. Igår fick jag spisen och ugnen inkopplade på el och då blev det bak av just denna Ullakaka. Inte alls tråkigt att bara vrida på en knapp och skjutsa in något och sen ta ut det och det är klart!! Magi rent ut av, hihi.

Det blev en liten promenad igår också annars gjorde jag inte mycket nytta!! Men det var rätt skönt det också. Idag ska nog elektrikern komma tillbaka och göra klart, han fick nog krångla en del med spishällen igår då det fick lov att dras om ny ström.

Av muraren: intet nytt! Men början av veckan är relativt för hantverkare, det är bara att vänta.

Av Mockfjärdsfönster har jag inte hört något heller. I söndags hade vi ju kondens på alla fönster utom ett, så jag mailade in mitt klagomål samt bilder, det var nog inte populärt.

Nu väntar jobbet, så det är bara att dra i sig en vitamin, borsta håret liksom gaddarna och in i den kalla bilen och iväg.


Elektrikern blir nog glad som får fikabröd idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela