Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Snön lyser vit i björken och i magen spelas det fotboll!

Publicerad 2010-02-15 14:06:41 i Allmänt,

Idag var träden verkligen vinterfina. Alldeles vita av snö och frost och så låg solen på. Detta såg jag runt 12-snåret när jag åkte hem från jobbet.

Idag blev det en kortdag/karens p.g.a feber. För övrigt känner jag mig rätt okej, förutom ett rejält hugg i magen på förmiddagen, men det var väl junior som har börjat att träna fotboll!?!

Så här står det i Babycenters nyhetsbrev för den här veckan (vecka 16):
 
"Nu är du 16 veckor gången (eller gravid i 17:e veckan, om du föredrar att räkna så). Nu är din bebis stor som en avocado, men under de kommande tre veckorna går den in i en växtspurt som kommer att fördubbla dess vikt. Under tiden kommer den att leka med navelsträngen och öva sina lungor genom att 'andas' fostervatten. Bebisen har druckit fostervatten ett litet tag nu och kan kissa. Du är också inne i en slags växtspurt och din livmoder är nu så stor att den har börjat tänja på ligamenten som omger den. Om du känner smärtor nu, kan det vara därför".

Så okej då, han/hon tränar väl inte fotboll då kanske........ eller kanske lite! Fast det vore roligare om han/hon tränar boxning tycker jag =)

För övrigt har jag valt att inte skriva så mycket om graviditeten med tanke på att vi haft så mycket missöden tidigare. Men nu verkar det vara okej så här långt, därför ska ni få veta lite mer fakta!

Den 11/3 ska vi på ultraljud till Mora och babyn är beräknad att födas den 2 augusti. Jag tror det blir en flicka och Roine tror det blir en pojke. Vi har kommit överens om ett flicknamn. Pojknamn däremot har vi inget som vi kommit överens om.... Rasmus och Viktor röstar på Oliver men det tycker Roine är ett kattnamn.... själv tycker jag det är rätt fint!

Vi får väl börja med att se om det står rätt till med babyn under ultraljudet. Till en början gick jag inte upp alls i vikt men nu har vågen börjat ticka på uppåt och jag har gått upp 3 kilo och har därmed fått gå in i STORA garderoben för att hitta brallor som passar. Vart ska det sluta? Tur jag är som störst i sommar, då kan jag latja omkring i klänning och andra lösa plagg som ett lakan eller nått!!

Kommentarer

Postat av: lillasyster =D

Publicerad 2010-02-15 16:31:09

vi gillar detta! :D

Postat av: Sara

Publicerad 2010-02-15 18:45:52

Stort Grattis till er, jätteroligt.

Postat av: Mona

Publicerad 2010-02-15 20:44:04

Superstort grattis till er. Det är ni verkligen värda!!!!

Postat av: f.d. praktikanten

Publicerad 2010-02-15 22:50:42

Härligt att höra!! gläds med er! En liten fundering dock, vad har hänt med din andra arm på bilden :P

Postat av: Ann

Publicerad 2010-02-16 10:02:34

Tack för alla gratulationer mina vänner. Till f.d praktikanten: såg du inte på fyra månader att jag bara har en arm ;) Den vänstra är en protes........ Kul observation gumman.

Postat av: Anna J

Publicerad 2010-02-16 16:50:43

Åh va skönt och höra! har läst och läst i hopp om att få reda på något nytt om dej och magen! Det kommer gå så bra ska du se :) Flick namnet kan ju va Anna :) hehe <3

Postat av: Cicci

Publicerad 2010-02-18 14:03:43

Ja det kanske är tur att man är störst på sommarn, men det är nog så jäkligt och varmt då också.. ;) ÅÅÅ va kul alltså! GRATTIS!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela