Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Snö: jajamensan

Publicerad 2010-02-21 10:45:45 i Allmänt,

och så här såg snöskottningsprocessen ut!

Vi hade precis börjat.


Här kan vi snacka om en "full skopa"


Jag skottade med spade, och hade bara ork att få iväg snön till mitten av vägen. Roine var inte glad då det blev VÄLDIGT tungt!! Ops, det var ju i all välmening...

Jag tog tag i snöplogkanten som var GIGANTISK!! Jag hann precis börja när the "snowplowman" kom åkandes in mot Vansbro hållet, han vinkade glatt! Den skadeglade gubben, han visste att han snart skulle åka och göra en ny snöplogkant åt oss.......... så fort han bara hunnit vända fordonet! Och mycket riktigt, inom 10-15 minuter så var han på hemväg och det var bara för fru Bergström att börja om. *Han vinkade lika glatt den här vändan.


Inte för att postlådan är hög, men snön går över den numer....

En liten traktor med skopa kom tuffande förbi, och strax hördes ett evigt pipande....... jag anade ugglor i mossen!! Grannarna hade hyrt in tunga artilleriet idag!

Roine tog några sista spadtag, innan han nu ska köpa snus åt broder och köra grismat till vår lilla nöffnöff som bor i Kvarnåker! (Ska snart nog få nöffa rakt ner i frysen, ja grisen alltså)


Säg den lycka som varar, strax var snön bortskottad och dagens kvot av vardagsmotion var med råge uppnådd!!


Nu ska jag försöka mig på att göra dillkött och potäter! Det sistnämnda har jag gjort förr men köttet kan bli hur som helst...

Kommentarer

Postat av: Turner OS-VIKARIEN

Publicerad 2010-02-22 09:29:23

Roine ser så glad ut då han tar det första spadtaget tycker jag!!Hahahhahahaha =NOOOOT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela