Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Ord mot ord, så klart

Publicerad 2010-02-04 18:26:22 i Allmänt,

Idag ringde arbetsledaren för Vansbro el, han hade haft en diskussion med elektrikern som hävdar att han inte har haft sönder vår korkmatta!!? så nu står ord emot ord. Tror han att vi själva har suttit och skalat upp 12 hål i varierande storlek i nya mattan??? Men iallafall så skulle han komma hit imorgon och titta. Så klart ska det bli nått tjafs om detta för att de ska försöka slippa stå för kostnaderna.

* Har dom inte försäkringar som täcker utgifterna vid sånna här drulletillfällen eller???


* * Sen gick det sönder någon mojäng till fyrhjulingen idag och då höll älsklingen på att få allergi, kolik och kväljningar. En ny tändspole är iallafall beställd och vi blir ytterligare 1000:- fattigare.

Nu är det vattengympa för första gången på evigheter, det ska bli härligt, kul och skönt hoppas jag. Vår vattentermostat lever ju sitt eget liv så man blir ett skållat troll inne i duschen stundtals/iskall. Men varför skulle varmvattne fungera när nästan ingenting annat är som det ska?? 

Nu kan det bara bli bättre sa Monica idag, då svarade jag: jo det sa polisen också när han gav Tina 2000:- i böter och vi senare fick punktering i Falun, med ett reservhjul som satt fast i en rostig stålvajer under bilen och fälgkors saknades. Så det känns ju tryggt!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela