Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Ny dag, nya sorger och bedrövelser!!

Publicerad 2010-02-08 20:03:28 i Allmänt,

Känns det inte upplyftande att läsa ett inlägg som har den här rubriken??? Jag känner mig som ett emobarn just nu, svart, dyster och trist!! Idag kom muraren, inget kunde väl gå fel, eller?????????????

Han sa: jag vet inte om kaklet räcker!! Åhåh, shit, jag som var på coop Forum i lördags och tittade efter kaklet och inte såg det.... det här kan ju inte sluta bra tänkte jag.

Det blev riktigt riktigt nätt och räckte inte ända fram!!! Högst upp mot fönstret fattas halva kakelplattor och på en handsnickrad låda till vänster om diskbänken/till höger om pannmuren kom inget kakel alls på! Jag ringde Forum, Borlänge som konstaterade mina farhågor: kaklet har utgått ur sortimentet. Jag har hört det där nyss, har inte ni????? Tjejen i telefon var väldigt tillmötesgående och skulle ringa runt lite i morgon ifall det fanns någon liten kakelplatta någon annanstans i Sverige.

Det är inget jätteproblem (tror jag). Uppe mot taket sätter vi en list och lådan kan ev. målas!! Så får det bli i värsta fall. What the hell, inget blir som man har tänkt sig och det där var väl en världslig sak! Jag har tänkt och tänkt på mattj.veln också. Vi har ju två stumpar över och ev. om mattläggaren ska skarva i en av bitarna så vi får ha vår älskade matta kvar?? Jag ska konsultera med honom i morgon, nu har han nog tagit kväller. Det vore ju gött om det blev klart någon gång också, men ändå så vill vi ju göra det riktigt när vi ändå bytt ut allt!!

EFTERLYSNING: Är det någon som har en 40-50 plattor kakel 10x10 av namnet Terreno liggandes och skräpar så köper jag dom gärna (har kan ni salta på priset som ni förstår)!



Så här ser det ut "so far" iallafall. I morgon ska det fogas och någon annan dag ska det dit silikon. Voila!!


 
Vilken färg jag ska ha på fogen är fortfarande ett frågetecken, jag hade tänkt vitt men muraren tror att jag blir besviken då, för det blir så väldigt ljust och rutigt. Han tipsar om ljusgrått och jag tror han får råda i frågan som är proffs på detta.

OCH SLUTLIGEN: Är det någon som har tips om vad jag ska göra med det som fattas så skriv gärna det i kommentarer eller ring mej!!

Peace och kramkalas!!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2010-02-08 22:14:14

Det är nog ingen ide´ att du köper nån lott :-).

Det är kvällens höjdpunkt och läsa om er köksrenovering. Hade jag läst detta före vi börjat renovera hela vårat hus kan jag lova att vi aldrig och då menar jag ALDRIG börjat renovera.

Kram på er :-)

Postat av: Cicci

Publicerad 2010-02-10 20:36:41

Va fint det börjar bli i köket! :)

Postat av: Ann

Publicerad 2010-02-11 18:48:36

Tack Cissi, jodå det går sakta framåt med köksrenoveringen. Det blir jättebra nu när det blir klart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela