Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Nödigt värre

Publicerad 2010-02-17 09:57:02 i Allmänt,

Satt och småläste lite i Dalademokraten här på nätet och döm om min förvåning när jag såg detta!!

"Nödiga tjuvar slog till
 
På tisdagsmorgonen var det kört igen. Vem eller vilka tjuvarna är som stjäl toalettpapper på de offentliga toaletterna på rastplatsen längs riksväg 26 vid sjön Van mellan Vansbro och Mora är förstås en svår nöt att knäcka. Den senaste tiden har toalettpappershållarna tömts många gånger på sitt innehåll!. (Leif Olsson, DD)

What!!! Har folk inget bättre för sig än att åka omkring på olika utedass och stjäla skithuspapper??? Eller är det så att de har så dålig ekonomi att de behöver stjäla sig en pappersrulle?? Rastplatsen i Van, det är ju en bra bit att åka dit, så om tjuvarna inte bor i närheten så borde det bli billigare att åka ner till den lokala affären och köpa sig några varv toalettpapper........... Leif Olsson skriver att det är lite märkligt och det måste jag hålla med om.

Själv har jag varit hemma från jobbet i 2,5 dagar p.g.a jag har varit sjuk i feber, men nu börjar jag pigga på mig och planerar att återvända till jobbet i morgon om det inte tar omtag. Det längsta jag har varit från köksgolvet är ner till postlådan och detta sedan i måndags vid lunchtid; så jag förklarar mig oskyldig till toalettpappersstölden =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela