Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Ni kan kalla mig Holmes, Shirlock Holmes

Publicerad 2010-02-09 19:35:50 i Allmänt,

.....eller nått!! Inte den där andra Holmes iallafall........ ;)

Idag har jag ringt direkt till mattleverantören och så vitt vi talade någorlunda samma språk så fanns det kvar av korkmattan!! Men inte i samma format! Men istället för att byta ut hela kanske det räcker med en remsa!! YEAY!! Det lönar sig att snoka runt lite själv, jag är sååå glad!

Sen när jag kom hem idag så var det fogat och klart med kaklet, det enda som kvarstår är att ha på silicon! Och det där lilla skåpet och högst upp mot taket! De nada!! Det ser ut som ett KÖK nu!!!! KÖK, klart. Jag har fått lova Roine att det nu ska dröja innan nästa renovering ska äga rum, jag lovade ett par månader men han förhandlade upp det till ett år!!! Och vill ha skriftligt på det, nåväl han får som han vill!

1. Med gipsskiva



2. Nykaklat utan fog


3. Med fog (eller vad f.n heter det????)


I cirka 1 ½ timme har jag skottat snö idag också, så här vitt och fint var det

Det vita guldet som Christer (the snowplowman) säger!!

Nu har jag väl förtjänat lite soffsoft framför tvn eller hur??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela