Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Kusligt huslig

Publicerad 2010-02-11 17:57:36 i Allmänt,

Idag var jag i bakartagen. Drog igång och gjorde Hönökaka för första gången i mitt liv, det såg så smarrigt ut!! Vet ju knappt hur de ser ut, men det fanns ju en liten bild i boken! En sak är säker, så här såg de INTE ut!!

Den till vänster liknar en Calzone!?! Tja, ett litet stick med kniven i den så sjönk den ihop som en besegrad soldat i krig!

Igår bakade jag kolakakor, de blev inte heller riktigt lika som de på bilden i Leilas receptbok.........

Öh, nåja, de är snart slut iallafall. Grabbarna grus gillade dem, fast Viktor påpekade ärligt att: mammas är godare!! Vad säger dom: av fyllhundar och barn får man höra sanningen! Drar till med ett neg.... chokladbollsbak också. Sen har jag gjort hemmagjort potatismos och pepparsås/kotlett idag. Det Ni trodde Ni inte om mig???

Som sagt; husligt kuslig!! =)

Nån som är sugen?? Bara att komma hit på ett smakprov, men det gäller att skynda tror jag för det är faktiskt åtgång trots att bakverken INTE SER UT SOM LEILAS LÄCKRA BAKVERK!!

Kommentarer

Postat av: Turners

Publicerad 2010-02-12 11:29:32

Ja det har blivit Vansbros nya konditori!

Vi bakar och ni smakar!

Å det kommer vi att göra å, familjen Turner kommer ikväll och vi förväntar oss massa godsaker.....ojdå ja.... just ja: vi har nog redan käkat upp allt för er!! Fniss fniss MUMSSSSSSSIGT VAR DET IAF

Postat av: Ann H

Publicerad 2010-02-12 12:24:23

Inte för att jag e nån bakexpert men om du naggat Hönökakorna så kanske det inte blivit Calzone av dem.Som tips till nästa gång.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela