Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Ingen riktig djurvän, ni vet

Publicerad 2010-02-17 09:42:19 i Allmänt,

P.g.a allergi och dåliga erfarenheter så är jag inte någon riktig djurvän. Vissa hundar är bara lömska och opålitliga varför jag låter bli att över huvud taget beblanda mig med dem. 

Första gången jag blev biten var det en liten tax som inte ville bli ihopblandad med en häst (jag försökte nämligen rida på honom). Det var våran egen lilla Lucas och jag var nog bara ett par år. Ja egentligen bet han nog inte utan nafsade som varning men det räckte för att sätta skräcken i en liten tjej...

Andra gången jag blev hundbiten tror jag att jag var 5-6 år, det var en svart schäfer och han var nog bara galen! Han gick till attack när jag gick förbi honom i köket där jag var och hälsade på hos en granne.

Sen har jag nog bara blivit biten två gånger till av två olika hundar. Men jag ställer mig frågan: ska folk behöva bli bitna av hundar när människan inte gjort något???? Oacceptabelt enligt min mening!!

Men från hund till häst, jag minns så väl fjordingen Hanna som våra grannar hade när vi var små. Hon var lugn och beskedlig, ja: ända tills hon kom ur hagen och var lös, fri!!! Hon sprang som om hin håle satt fast i svansen på henne!! Ganska obehaglig upplevelse att komma förbi just då, när en jättehäst skenar!! Den dagen blev det nog en fartrand i någons kalling....

Såg i Aftonbladet att polisen fått till uppgift att fånga en häst och då var det här sättet inte helt fel enl. min fega mening!!

Foto: Pontus Orre, Aftonbladet

Polisen Maria gjorde sig inte bet utan tog hästen genom bilrutan - i farten! Genialiskt!! Närmare än så hade då inte jag gått, det vill jag lova. Jakten var som mest uppe i 40 km i timmen. Det måste vara det närmaste vi kommer vilda western i dag.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-02-19 21:05:01

Jag kommer ihåg Lucas. Det var ju inte direkt någon hög hund du försökte rida på haha. Fast jag har haft hund så är jag lite hundrädd men det är nog mer att jag har respekt för hundar jag inte känner. Jag är mer rädd för katter i så fall, det är opålitliga djur det som inte går att läsa av. Det kan man iaf göra med en hund. Men Daisan var du iaf inte rädd för men det kanske inte var så konstigt för henne kände du igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela