Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Hedemora och projekt de lux/ á la stöpet

Publicerad 2010-02-22 18:34:37 i Allmänt,

Japp, idag har jag sett Hedemora och på torsdag ska jag ta en tur till Mora! Nog kan jag mitt Dalarna vid det här laget!! Soluppgången i -29 grader i morse var fantastisk!!

I Hedemora hade de bara -23 så då klev vi i flipflopen och shortsen, drog på solbrillorna och seglade in på föreläsningen och välkomnade "våren". -Not...............

Så här såg en av bilarna på kommunparkeringen i Hedemora ut:

ägaren till denna bil hade nog minst jobbat dubbla pass den här helgen!


* * * * * * * * * * * * *
PROJEKT Á LA TINA TURNER OS VIKARIEN BERGLUND

Tina ska ge sig in i en ny bransch (IGEN). Ja ni som inte känner henne så väl: hon får infall fortare än en gris blinkar (hon med ja). Nu ska hon börja virka OS mössor enl. detta recept:



Till saken hör att Tina inte kan virka, men hon har en god vilja vilket skulle kunna innebära att hon kommer förbi första randen med blått och en bit in på det vita, sen är jag rätt säker på att "mössan" inkl. garner och stickjärl åker ner i en byrålåda för all framtid.

Tina har en hel del med goda idéer till tänkbara och genomförbara projekt, men sen längst vägen brukar det ta slut på energi, ett nytt projekt poppar upp och så är det första överstökat, på väg mot nya äventyr!!

Jag kan nämna några:
* Bygga bastu - ej påbörjat
* Bygga bardisk, en blev gjord med MYCKET hjälp av Robert
* Renovera cykel, avklarad med ej nämnt resultat
* Uthyrning av hus/rum/gräsmatta - avklarat med glädje
* Ungdomsdisco på gården - i samband med Pepe Cup, avklarat en gång
* Finsnickeri - aldrig påbörjat
* Hyra ut vedeldade badkar/bastu - idé kvävd i lindan tror jag
* Läsa spanska - påbörjades aldrig p.g.a besök på Kupolen/Mc Donalds
* Tillverkning av dalahästar - 2 ex gjorda
* OS i Sälen - halvhjärtat försök i snöstorm, ihelgen som var.........

Mycket mycket mera kunde nämnas här men för tillfället har jag torka i hjärnan, men ni som vet mer kan ju skriva det under kommentarer här nedan!! =)

Jag skulle ju också kunna gå in på mina egna projekt men det är ju inte alls lika roligt.  Vi har samma föräldrar jag och Tina, DNA strukturen lika uppbyggd och vi är nog inte för olika i att ej klara av att fullfölja påbörjade projekt. Jag har ett mössprojekt i en låda, förmodligen för all framtid även den!! Men det är ju faktiskt planeringen som är roligast, själva utförandet är lite mindre roligt och oftast en ganska lååååååååångdragen process.

* Nu ska jag köra lite styrketräning med mina nyinköpta hantlar/pilatesboll, swingalong pling plong!

Om ni inte vet hur man använder handsprit: här kommer en bruksanvisning som satt på Hedemoras kommuntoaletter:


p.s babyn har börjat att rumstera i magen. Så nu finns det hopp om liv därinne.... =) =) =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-22 18:54:55

JAg kan säga att Dala-hästarna introduserade jag för Affe och han började såga och måla för brinnande livet, vad det gäller mössorna så har jag redan mailat Anna "Virkmaskinen" Berglund, sen är det ju bara att jag syr på min "Logga" på den, så ser det ju RIKTIGT bra ut hahahahhaahha. Min logga undrar ni då....ja.....OS Vikarien Turner!!! Så klart

Postat av: Ann H

Publicerad 2010-02-23 12:35:52

Lycka till att hitta garn till mössan. Hörde av vår köksa idag, som glatt visade upp sin nyvirkade mössa, att hennes dotter hade sökt genom hela Borlänge efter blått o gult garn. Det var slut överallt!

Postat av: Anna C

Publicerad 2010-02-24 17:42:38

Hej på dig Pinglan!

Hoppas allt är bra, blir ju lite update på FB, men blev glad av att läsa din blogg o att du känner "sparkar"! :)



Ha det bäst! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela