Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Händelserik förmiddag

Publicerad 2010-02-28 12:39:00 i Allmänt,

Idag hade jag tänkt sova till solen sken mig i ars..... hm harkel, nåja solen sken en stund men jag hann faktiskt vakna innan. Var nog inte lika trött som jag trodde.

Igår var jag på Rockkarusellen i Leksand, Ailie hade span och fnittrade som en tonåring (kanske med tanke på att hon är en). Men jag och mamma hade minst lika kul på hemvägen utifrån mammas historier om hur det var när hon var ung och hur Crocodile Dundee skulle ha gjort, men det låter jag vara osagt (fast det var hysteriskt roligt).

Eftersom morsan var med så var vi ute i GOD tid!! Vi hann med att spana på t.ex. Ejendals arenan.

Om någon var dit senare än klockan 18.. lördag kväll och såg konstiga "spår" framför entrén så ja: det var jag som sladdat runt där några varv. Ailie hon skämdes fastän det inte fanns en enda männsika i närheten OCH hon satt dessutom bak i min bil som har kolsvarta tonade rutor.......... Jag tyckte det var riktigt roligt!!!

Caféets namn: puck munthe var lite udda tyckte vi.....




Tack och lov hittade jag hörselskydd i form av proppar som jag tacksamt använde under alla uppträdanden.

5 av 6 uppträdanden var hårdrock och det är väl inte min kind of music direkt. Men sen var det en tjej som sjöng lite Pinkinspirerat som var rätt okej, iallafall första låten. I längden blev det dock för mycket tonartshöjningar och försök till wailande som jag ratade och till sist nästan somnade ifrån, jag är ingen konsertmännsika har jag konstaterat efter den här helgen....

Tjejen som sjöng var supergullig och hade ett sånt där säreget utseende som en artist bör ha, hon heter Brent och vi har nog inte hört det sista av henne dock trots min taskiga kommentar.

Från vår kommun var Black Daze från Järna med och så Less than Four från Äppelbo, båda grupperna är nog jättebra men jag har svårt att bedöma det utifrån att kategorin är hårdrock och det inte är min specialité.

* * * * * * * *

Söndag:
Idag har jag fixat lite hemma. Nedre plan behövde en rengöring och så fanns det ju lite detaljer i köket att ta tag i. Vi delade upp sysslorna utifrån kön: Roine skottade snö

(bilden kunde lika gärna ha varit tagen förra söndagen, men jag lovar att det är en ny färsk bild från dagens datum: 28/2 2010)

Själv städade och fixade jag i köket.....  Utöver städningen så kom bl.a klockan äntligen upp på väggen igen.


och sopskåpet blev som jag hade tänkt det, med undantag att jag misskalkylerade vart jag satt in "sopsorteringsmojängen" så nu bör man öppna båda dörrarna för att inte kollidera...tanken var nog att det skulle räcka med den vänstra! Men det är väl en baggis hoppas jag, tänker iallafall inte göra om det just nu!!!


Nu skulle jag vilja ha upp gardinstångshyllan i andra köksfönstret, få upp hyllorna där micron ska stå, få upp en stång där diskstället ska hänga, få upp hyllor för stereon och högtalarna ovan köksbordet och en krok till vänster om köksfönster nr 2 samt tempmätaren. Av detta tror jag mig kunna sätta upp kroken och tempmätaren, resten överlåter jag till Roine och ev. Robert, men det blir nog inte idag skulle jag tro.

För övrigt väntar vi fortfarande på muraren för uppsättning av resten av kaklet, sen ska elektrikern hit och fixa sista detaljerna med elen, köksfläkten ska äntligen komma på plats och så var det lilla mattan då............ men det eländet pratar jag inte om, vill inte förstöra min dag!


Resten av dagen då??? Jo, jag har tänkt äta en calzone i eftermiddag! Sen ska jag plocka in rena kläder i min garderob. Har samlat ihop ett berg av rentvätt under ett par veckors tid nu, så pass att det ska bli riktigt roligt att sortera in den!! =) Sen ska jag rätta travraden, ev. promenera med Monica, lyfta lite vikter, hitta en duk till köksbordet; ganska spännande och softa dag va????

Sen har jag kommit på en text på järnamål till låten Cadillac som jag ska skriva ner innan jag glömmer bort den. I fredags när vi var på fest i Ludvika fick vi höra den på finska och japanska så nu var det dags för ytterligare en variant tyckte jag!


p.s det blev väldigt få rätt på Harry boy så Ronie får nog vänta lite längre på pickupen och jag på min raggarbil, men det går bra ändå =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela