Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Förlossningskliniken

Publicerad 2010-02-25 21:11:21 i Allmänt,

Har för andra gången i mitt liv sett på förlossningsklinken.................. ska nog inte se det programmet mera! Och ni skulle ha hört Roine, först en massa svordomar, - oh my good ramsor........ efterföljt av: -vad har vi gett oss in på älskling!! Jag måste erkänna att jag tänkte exakt samma saker, fast tyst för mig själv. Men det är inte till att backa bandet nu inte! =)



I tvprogrammet kom ett av barnet ut den "naturliga vägen", efterföljt av en massa blod och sen fantagul vätska i massor, sen fick man se säcken barnet har legat i, liksom HELA navelsträngen i absolut närbild. Lite magstarkt jajamensan!!


Men nu ska jag försöka förtränga det och tänka att det är cirka 158 dagar kvar tills den upplevelsen kommer att ske! En dag i taget, planera för en massa bedövningar och börja fokusera på rätt andning!

Jag har hört talas om ganska många som ska föda barn i början av augusti (bara här från vår lilla kommun), och ska alla vi föda samtidigt, ilag med alla andra blivande mammor från andra kommuner, så får de nog fixa fram våningssängar på BB tills dess.

Nu ska jag gå och hjärntvätta bort det jag nyss sett, go natt på er alla monsterdiggare, i morgon ska jag rocka loss i Ludvika så det blir nog dåligt med blogginlägg förrän på lördag. Höjt!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-02-26 09:17:24

Satt också och plågade mig själv när jag var gravid genom att se på massvis av sådana program. Tårarna rann och Jimmy tyckte jag var idiot som fortsatte titta:)

Postat av: Cicci

Publicerad 2010-02-26 20:40:43

Barnmorskan Christina sa till oss i vår föräldragrupp, att man inte skulle kolla på sånna där program, de visar bara de extrema fallen.. Men det är bra spännande! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela