Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Finnmarksmarknad

Publicerad 2010-02-27 14:40:42 i Allmänt,

Imorse (förmiddags) ringde Monica och undrade om jag var sjuk när jag svarade, lät nog helt groggy eftersom jag egentligen låg och sov..... hon undrade om jag och Roine ville med på Finnmarksmarknad vilket vi gärna ville! Klockan 11.00 bar det iväg, vi hoppade över stoppet i Eldforsen och for direkt till metropolen Örskogen som hade tre-fyra stånd ute och servering och lite försäljning inne i EU stugan.


I ståndet här nere köpte Rune en mössa och ett par handskar. Roine han slog till på en korv, själv föredrog jag en kartong kakor och mjukt hembakat bröd! Klart det ska vara ätbart man införskaffar på besök på marknad. Monica köpte en trasmatta till köket.


och så givetvis lite kaffe/läsk, bulle och sockerkaka =)

I Laxtjärn fanns Skogma representerade. Roines absoluta kvällslektyr här i världen är ju Skogmakatalogen, och för Er som inte vet vad det är så är det en postorderkatalog med skogs- och fritidsprylar.

Den där ställningen som är som en pyramid där nere skulle jag vilja ha. Den kostar motsvarande Roines sista fortkörningsböter så det borde bli en lätt förhandling i vår lilla familj =)

Så här ser den ut på närmare håll och ska då stå över en eld. Jättemysigt, skulle vi kunna ha vid sommarstugan eller varför inte här hemma kanske utanför lillstugan när den blir klar.

Sista stoppet på marknaden blev Sågen, där var det "stort". Svärfar var där med Rebell och körde barn och föräldrar i släden. Leif Olsson från DD var där och pratade med honom så han är nog med i tidningen på måndag skulle jag gissa.



Vissa var dock lite träiga på marknaden.........


På bilden nedan kan ni finna ett fel på de införskaffade sakerna från marknaden........


Okej okej, vi var in på Konsum efter maknadsturnén. Förutom Almonyn så blev det två Harry boys till ikväll, jag hoppas verkligen på någon mille....... Då har jag planer på att: byta ut resten av fönstren, göra klart lillstugan, renovera badrummet, köpa en fin båt, skaffa en skoter, köpa Roine en pick up själv får jag en raggarbil modell cab och sen en och annan resa bara junior har anlänt! Så som ni ser har jag inte några större önskmål om pengarna ramlar in ikväll, hehe..

Nu ska jag bege mig till Hulån för att locka Ailie i håret och därefter ska vi till Leksand på någon form av musik vid Brandmannen!?!? Jag ska göra morsan sällskap, fast jag tror jag hellre väntar på Lucky House än hör på mer musik, mina öron har inte hämtat sig från igår kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela