Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

En lugn söndagseftermiddag hemma,

Publicerad 2010-02-21 18:40:24 i Allmänt,

trodde jag ja!! Min syster kan du sätta käppar i hjulet för de flesta planer. Hon skulle till nordligare breddgrader (Sälen) och köpa en mössa!!?? Stön..........

Först var det läge för mat!! Dillköttet blev klart och var faktiskt ätbart ilag med pressad potatis, kokta morötter och lite andra grönsaker.


Sen bar det iväg, de tre muskutörerna idag var jag, Tina och Jossan


Efter vägen var det en tölp som kört soppatorsk och stod med dunken (som han betalade en gubbe efter vägen för.... en bra affär att ha extrasoppa hemma när turisterna kommer).

Frun såg måttligt road och jäkligt generad ut där inne i bilen och gosse vad vi TUTADE!!!!!!!!!!! och skrattade!!!!

    
Många mössor blev provade, jag köpte en Vasaloppsmössa och ett par kombivantar/handskar samt ett par åt Roine och 6 par myspysstrumpor!! Tina köpte den första mössan här ovan så då var resan inte ogjord iallafall. Sen blev det en burgare på väg hem, i Mjalong på Nisstjiosken.

Nu ska jag gå och tina upp mina tår, fötter och ben, fingrarna har precis återhämtat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela