Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Äntligen fredag igen.........

Publicerad 2010-02-19 21:13:27 i Allmänt,

Så var det äntligen fredag igen, jag tog med Tina på en hemlig resa! Till Borlänge med rälsbuss, vi hade en toppeneftermiddag på stan/kupolen. Det var rea överallt och vi trodde vi hade kommit till himmelriket! Minus till maten som knappt var okej..............

Jag lade nyss över bildernatill datorn från mobilen, bilder från vår lilla utflykt alltså, detta för att kunna föra över dom hit till bloggen: när de försvann spårlöst. Det var bl.a bild på tina i raggsockor inne i en provhytt, jag själv framför skylten Köpcentrum med Kupolen som bakgrund.... men nu är bilderna borta, kanske det finns en mening med det!! =)

På bolaget i Borlänge fick Tina visa legitimation, jag fnittrade som en 14-åring då jag gick från kassan.... 20 år, upp till 25 år är det obligatoriskt att visa leg, inte 32 snart 33. Men Tina var asglad! =)

På bussen hem frågade chauffören om vi skulle ha hel eller halv biljett och vad jag förstår så var det inte frågan om vi ville åka hela vägen eller bara halvvägs utan är också åldersrelaterat, och då fick jag tacka för frågan men ärligt säga att det var LÄNGE sen det var frågan om någon halv biljett!! *ska detta tas som att vi ser barnsliga ut eller vad??? Försökte se vad åldergränsen var på Dalatrafiks hemsida och så vitt jag kan se är halv biljett för personer mellan 7-19!!?? Öh.... sen fanns det någon rabatt för personer mellan 20-25 år: 35 procent, men det är väl inte halv biljett??? Så chauffören trodde med andra ord att jag och Tina var någonstans mellan 7 år och 19 år, inte undra på hon fick visa leg på bolaget.


Nu får jag avrunda här, bussen hem hade ingen värme så nu ska jag gå in och tina upp bredvid darlingen, (synd bara att vi inte alls gillar samma tv program......)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela