Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Ännu en svart dag i mitt liv........

Publicerad 2010-02-03 18:03:04 i Allmänt,

Jag har egentligen inte supermånga svarta dagar i mitt liv, men idag blev det en sån. Jag kom hem, glad ihågen när Roine sa att elektrikern blivit klar idag!! Äntligen ström i hela köket, belysning över diskho, mm mm. Det såg underbart ut och det gick cirka 30 minuter i ett totalt lyckorus!!!!!

Men sen då........ Roine ropade plötsligt: Ann, kom hit!! Det var svårt att höra om det var av glädje eller ilska han kallade in mig i köket. Jag antog att han hittat något bra i elväg, något häftigt uttag eller en supersmart lösning. Men när jag såg hans min och blick visste jag: det här var inte något bra.

I NYA korkmattan fanns över 10 hål i varierande storlek. Det var vissa hål som var större än en femkrona och det syntes tydligen att något tungt blivit draget över golvet... precis där kylskåpet stod igår under pågående arbete av elektrikern!! Jag frågade elektrikern i går morse om jag skulle hjälpa honom att dra ut kylskåpet, men han behövde/ville inte ha någon hjälp.


Så här bra gick det, här ovanför ser ni ett av många hål!!!!!

Det blev rullgardin ner, som dom brukar säga. Ett tragiskt samtal till Vansbro el utan att personen som svarade kunde ge något besked utan jag skulle återkomma i morgon!!

Samtal till mattläggaren som inte trodde sina öron då jag ville att han skulle lägga in en ny matta i köket!!? Till på råga på allt, så var han inte säker på om den fanns kvar i sortimentet. Jag tror jag går och lägger mig nu, kl. 18.01 innan vi hittar något annat som har gått galet och kommer att ta veckor eller månader att åtgärda.

Övrigt som var trasigt efter hantverkaren var en gammal tallrik och en hållare till en av socklarna, men det är småsaker i sammahanget. Nu vet jag å det bestämdaste att jag har fler grå hårstrån än när jag vaknade i morse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela