Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

VÄNTA NU.....

Publicerad 2010-12-04 10:48:08 i Allmänt,

få se om jag fattat det här rätt!! Till IDOL-final: Jay (självklart) och Minnah!?!? What, hon har ju redan åkt ut en gång för flera, flera avsnitt sedan!! Vad har hänt???? Gotlands-Olle verkar ha fått tacka för sig, jaha så kan det gå. Fast nu ska jag inte uttala mig om vem som var rätt person att gå till final eller inte, för jag ser bara på de där allra första avsnitten där det är auditions, för det tycker jag är kul.

Något som är roligare att se på i min mening, är Biggest Loser och där är det också dags för final snart. Den här säsongen var det en kille som vägde 239 kg från början, och jag som har tyckt att det känts hopplöst att tappa vikt...jag ska sluta gnälla!! Något positivt med sista veckan är att jag har tappat 4 kilo sedan i tisdags tack vare en ihållande magsjuka!! Idag kom jag till och med i mina "smaljeans" (ja ang. att kalla ett par jeans i storlek 50 för smaljeans innebär att allting är relativt).

Idag har jag haft Roine att ta foton på mig, sk. före-bilder. Igår började jag ju med en diet som kallas LCHF och första dygnet har gått riktigt bra så nu är jag fru positiv idag. Bilderna kommer jag att hålla för mig själv tills den 1/5 2011, då tänker jag publicera dom tillsammans med aktuella bilder, få se om jag har nått mitt mål som är att gå ner 10 kilo tills dess?!?!

För att peppa mig själv lite i viktminskningsprocessen har jag idag anmält mig till VANSBROSIMNINGEN!!! Det blir 7:e gången vilket innebär att jag kommer att få BLÅ ÄLVARNAS BAND, vilket är en ära förstår ni.

När jag kom ner i soffan började tankeverksamheten att snurra.......... Kan en tjockis göra EN SVENSK KLASSIKER??? (Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen & Liiiidingöloppet)

1997-1998 klarade jag av en SVENSK TJEJKLASSIKER relativt otränad. Ska jag nu försöka mig på den stora mer prestigefyllda klassikern?? Det är låååååååångt, det är tuuuuuuuufft och det börjar med min värsta mardröm: VASALOPPET.

Jag Ann Elisabeth Bergström f.d Berglund kan inte åka skidor. Jag klarade med nöd och näppe av tjejvasan 1998, med 5 minuters marginal innan snöret drogs.... Är jag galen som ens tänker tanken? Svaret är självklart JA, men det är kul, skönt och lite härligt att vara galen. 

Vad behövs för att jag skulle klara av att göra en SVENSK KLASSIKER?
1. Lära mig att åka skidor - skidintruktör sökes!!! - förslag: Kristin Nordin Stegmayr ;-)
2. Träna, träna, träna skidåkning
3. Så fort skidorna är avklarade: upp på motionscykel/cykeln inför VÄTTERNRUNDAN (30 mil på cykel)
4. Cykla, cykla, cykla
5. Behov av att införskaffa elefanthud där bak för att klara av loppet i maj
6. Simningen är ingenting i sammanhanget, det vet jag att jag klarar av, så därför kan jag efter maj koncentrerar mig på nästa punkt
7. Löpträning inför LIDINGÖLOPPET (3 mil).

Vad tror ni??? Har jag någon chans att klara av detta?????? Själv är jag faktiskt inte helt 100 på det, jag kanske ska ringa 118 100??

P.s Mona H är du sugen att hänga på, som i gamla tider!!!!!!
Är det NÅGON som är galen nog att vilja hänga på????

Kommentarer

Postat av: Anna J

Publicerad 2010-12-04 12:28:39

Klart du kommer att klara det =) du kan allt! <3

Postat av: Syster brakskit junior, den äldre (Sara alltså)

Publicerad 2010-12-08 20:38:41

Jag skulle vilja göra det, har funderat på det ett tag faktiskt! Men om det är planerat till detta år så vet jag inte om jag kan..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela