Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

MYCKET SOM HÄNDER

Publicerad 2010-12-22 19:48:42 i Allmänt,

Varje år firar vi lill-jul med Anki och Elin och likaså i år. Traditionell julmat ignorerar vi och drar till med pizza och kebab istället, mums... vem bryr sig om korv och köttbullar som man kan äta varje dag??? Hehe.

När jag kom hem fick jag mig en liten överraskning, döm om min förvåning när jag såg fotspår ut i skogen och därefter tittade in i Tinas bil!!! =O

Ja ni gott folk, ingenting är omöjligt när den bruden är i närheten.... hon hade varit hit och "hämtat" sig en liten julgran! Nog för att jag hörde talas om att hon behövde låna en yxa men jag kunde väl aldrig tro att det ingick skog i lånet (fast antagligen får vi tillbaka grannen när det inte länger finns ett barr kvar på den).

På jobbet hade vi julklappsbyte idag, tomten hade dock tagit semester så Lina Forsell agerade Nisse

Lina var också den som fick "min" julklapp:

ops............................ Den bara stod där inne på Konsum och ropade: köp mig, köp mig!!
*Det stod mellan grisen och en stjärtlapp.

Själv fick jag en chokladask. Iallafall så måste tomten ha kommit åter från semestern här i kväll för jag träffade på honom i Grönalid för ett par timmar sedan, så liten och så gullig.

Till mina släktingar i Småland: tomten är Erik och Jullans tremänning Ebba-Lisa ;-)
(Sara du räknas inte till min släkt i Småland trots att du nu tillfälligt bor där, fast det kanske du förstod, hihi).

Slutligen vill jag berätta att jag har deltagit i en tävling på Ticket där man kan vinna en drömresa och ikväll ringde en person och sa att jag kommit med i dragningar om en drömresa!!!!!!!!!!!!!! YES YES YES, Ving I love you, sommar, sol och VÄRME... tankarna snurrade: vart skulle jag åka?? Sen visade sig att det inte alls var från Ticket (där jag för övrigt har vunnit 2:a pris för ca ett år sedan) utan från www.dromresan.se och givetvis ville de sälja lotter!! Jag var UTVALD, en chans på ter att vinna bla bla bla. Behöver jag beskriva hur bitter och besviken jag är nu. Adios, nu ska jag surfa in på TICKET.SE och prova lyckan igen för hoppet är det sista som överger en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela