Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

JULSTÄMNINGEN BÖRJAR INFINNA SIG

Publicerad 2010-12-17 20:05:31 i Allmänt,

Och tacka för det, för förra lördagen hade mina vänninor sett tomten ;-) Själv var jag förstås på toa!!!!!!!!!!!! Imorgon är det dags för julfirande hemma hos pappa och Gun-Britt och jag hoppas verkligen att Ida inte har växt ur sin Idaklänning som vi köpte på Rättviks marknad i höst (hon har aldrig provat den för den var endast köpt till julfirande och andra högtider).

Vi har provat bambufacklor i vår backe och det blev så fint så...

Facklorna kostade 10:- styck på Granngården och jag skickade dit Roine för att köpa ett par. Sagt och gjort, Roine drog till Hulån, stegade in och frågade:
- Hur många facklor har ni??
- 20 stycken svarade han bakom disken
- Då köper jag dom allihop, sa Roine och kom hem med plockepinn i hela skuffen...
Nu kommer Konsum göra vinstförsäljning på lampolja framöver med andra ord =)

Det kom ju en del snö igår därför kallade vi in det tunga artilleriet: Rasmus och Viktor som kom hit och skottade snö tills svetten rann på dem. Ja iallafall gjorde Rasmus det, Viktor hittade jag här:


När det kommer snö så måste man ju också åka bob/pulka, eller hur!!??!!



Vem var då förste fackeltändare?? JA, gissa............

Det verkar vara kallt åt huvudet, men på övriga kroppen var det så pass ljummet att det räckte med den obligatoriska rutskjortan tydligen, ja och byxor då rå´.

Slutligen måste jag berätta något som hände idag......... Jag var i en hög byggnad med många våningar och skulle ta hissen ner från det planet som jag var på (7:e) och tryckte på pilen ned. Det tog några sekunder och så stannade en hiss och i den fanns en gammal dam med röd kappa. Jag öppande dörren, hon sa hej och gick ur hissen. Då jag kom in i hissen fick jag se att knappen där entréplan är redan lyste!?!? I fönstret såg jag damen dra upp sin krage, precis som om hon gjorde sig beredd att gå ut, sedan tittade hon sig omkring.... precis då började hissen jag stod i att åka iväg nedåt!!! I samma ögonblick insåg jag att damen förmodligen trodde att hon redan var på entréplan när hissen stannade för att ta upp mig .... Öh, vem vet kanske letar hon efter utgången än p.g.a. mig???? Jag log brett när jag klev ur hissen, för lite komiskt blev det och jag undrar vad de som såg mig tänkte.... inte tänkte de att jag behövde lyckopiller iallafall!
<3 och det gör jag inte heller för snaaaaaart är det JUL!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela