Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

JULFIRANDE NUMMER 1 I IDAS LIV <3

Publicerad 2010-12-18 21:58:29 i Allmänt,

Nu har mammas älsklig fått vara med och fira jul för första gången i sitt liv; hon har fått se första tomten, öppnat första julklappen och haft sin IDA-KLÄNNING på sig för första gången!! Åh, vad jag älskar min lilla Ida!!! <3

Men först och främst idag så var vi på Håkanssons (Vansbro konditori) och för Er som inte har sett deras skyltning: den var toppen toppen!! Kolla här så får ni se:

Man kan undra om det är familjen Håkanssons fast i så fall vet jag inte riktigt om kvinnan är Ådrun eller Lotta............ hm, låter det vara osagt, hihi. Jättecoola figurer iallafall och för er som har sinne för detaljer: kolla in naveln på farbrorn till vänster, klockrent tyckte vi iallafall!!


Ida i sin IDA-KLÄNNING!! Hittade tyvärr ingen matchande napp, så det fick bli den rosa favoriten....

Här sitter Alma och myser med Ida strax innan tomten gjorde entré


Normalt kommer ju tomten åkandes i en släde bakom sina renar; Rudolf och gänget ni vet............ Men den här tomten är nog inte som alla andra utan han anlände på en:

SKOTER!!!!!!!!!!

Tomten var lite dålig på att läsa handstil, så han fick assistans så att klapparna kom till rätt person.

Till och med tomten själv fick paket, 2 stycken faktiskt, så han måste också har varit rätt så snäll kan jag gissa!

Ida sitter här med sitt livs första julklapp

I julklappen fanns den här:

En alldeles egen taxi, vem vet kanske Ida blir 4:e generationen taxichaffis i Tröskarsläkten?? Ojojoj, hoppas inte, då kommer jag att vara sååååååå nervös varje natt hon ska vara ute och köra.....

Ida fick två små och tre stora paket och pappa Roine hjälpte GÄRNA till att öppna!!!


Ett av de stora paketen innehöll en nalle som var större än Ida och hon verkade gilla den jättemycket, se bara så hon sitter och klappar den på magen.


Ida fick också en clown/speldosa, lammfällsfilt (UNDERBAR) och en luva som är som en skoterluva i fleece också kanonbra sak att få. Tack familjen Fagerberg/Larsson/Berglund för ett trevligt julfirande. Nu är det tack och godnatt.... Ida hon somnade så fort hon lutade ner huvudet på huvudkudden och nu sussar hon sött till 7-8 i morgon bitti: världens bästa lilla unge!!!

God jul i förskott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela