Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

DIET-TAJM!!

Publicerad 2010-12-03 09:50:26 i Allmänt,

Nu när magsjukan härjat fritt i 4 dagar anser jag att det varit en bra start inför en ny: DIET!! (Jaja igen, jag vet men hoppet är det sista som överger en har jag hört). Den här gången blir det den (ö)kända LCHF dieten som jag tänker satsa på!! Fram till nyår till att börja med och om det går bra: kanske längre!! Kanske jag skulle säga fram till i eftermiddag, om jag känner mig själv.

För Er som inte vet vad LCHF dieten är för något så står det för: low carb high fat om jag inte har helt fel, dvs lite kolhydrater & mycket fett. Den här gången ska jag göra ett riktigt seriöst försök har jag tänkt (säger en person som fortfarande har sketa efter fyra dagar och är superduperhungrig).....

Dagens lunch kommer att bestå av spenat och philadelfiaost, strömmingsflundra och stekt lök
LCHF - Philadelphiastuvad spenat
Visst ser det smarrigt ut?? Jag blir riktigt sugen på mat!!!!!!!!!!! (som om det vore något ovanligt då).

Till kvällen tänkte jag dra till med kött och pot..... jag menar sallad och gräddsås.... hur är det med gelé?? Gelé = Socker: okej ingen gelé och hur ska det gå då?? I löve gelé!!!

Kommentarer

Postat av: Ann H

Publicerad 2010-12-03 13:17:13

Tycker du ska satsa på att äta vanlig mat i sunda proportioner och portioner. Räkna kalorierna istället. Jag tror inte på sånna där dieter. Kroppen behöver alla näringsämnen. Om du håller dej runt 1300-1400 kcal/dag så kommer du att gå ner i vikt. Du är ju duktig på att röra på dej också redan.

Kram.

Postat av: Ann H

Publicerad 2010-12-03 13:18:17

Då behöver du inte räkna kcal på frukt o grönt glömde jag skriva. Så har jag fått lära mej nu.

Postat av: Ann B

Publicerad 2010-12-03 16:54:15

Jag tycker det är kul att köra någon liten dietvariant då och då, det är lite peppande för mig själv.... Jag har ju tidigare gått ner 35 kg med vanlig mat och mängder av motion så jag vet ju att det går!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela