Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Vart tog helgen vägen??

Publicerad 2010-04-11 20:47:26 i Allmänt,

Poff så var det söndag kväll: what happened?? Shit vad fort det gick den här gången. Minns att jag nyss vaknade och tänkte - åh äntligen fredag nu får jag sova i två morgnar, så lääääääänge jag vill! Visst fick jag det men ojojoj.

Vad har hänt då? Jag har varit dålig på att blogga för att jag har haft fullt upp. Lördag morgon drog jag och darligen till Borlänge och hämtade ut en gratis BABYBOX på Babyproffsen på Kupolen, Roine skämdes så han höll på att dö, själv var jag inte lika brydd!! Det var ju reklamgrejor, blöjor, napp, amningskupor, blöjhink mm. Domvill ju ge bort grejorna för att vi konsumenter sedan ska fortsätta köpa deras fantastiska och underbara blöjor, soppåsar mm.
 


Sen blev det Dollarstore, ICA Maxi, Max och hemfärd.... Ni vet hur det är att ha någon av det manliga könet med sig på shopping?? Inte alla kanske men min äkta hälft är inte jätteintresserad av att handla, varken mat, babysaker, kläder eller annat!! Snabbt dit, snabbt i affärerna och snabbt hem: effektivt som han säger.

MAX hamburgare var supergod och den kan jag varmt rekomendera istället för Donkens slibbiga tråkiga platta saker.


När vi passerat Djurås fick jag en känsla av att det var länge sedan jag tankat bilen, tittade på bensinmätaren och konstaterade att -Ja det var det!

Tur att varken morsan eller Monika var med för de hade nog fått både det ena och det andra då........... Det var dock GOTT om soppa kvar, kunde ha åkt 8 mil till men vi tog det säkra före det osäkra och tankade i Mockfjärd.

Vid macken stod Roines drömbil:

Han blev alldeles till sig i trasorna................ Ingen affär blev det där och då iallafall ;)

* * * *
Söndagen har bestått av att röja på övre plan! Det såg ut som en bomb slagit ner efter att jag röjde ur hela Roines garderob och tre av mina mindre garderober förra måndagen (det har inte hänt mer efter det med andra ord). Så här rent blev det iallafall i barnkammaren


Nu ska jag införskaffa en matta med barnmotiv. Nu är spjälsängen är på plats, en liten soffa med bord och två stolar sen jag och Tina var små, ett babygym, en babysitter och lite annat smått och gott! Det börjar arta sig med andra ord........ Fattas bara en sak: babyn!! och det är ju gott om tid än så länge, men jag ska börja packa väskan så smått ifall det blir bråttom när det är dax.

Senare kom Anki och Elin och hälsade på, de två hurtbullarna hade cyklat hit i vårsolen! Vi spelade lite wii, fikade, kollade in övre plan (tur jag hann röja innan) och sen blev det Dido och lite helgkäk:
            

Gött och onyttigt! =)

Så här snygg blev Elin med en av kamerans ramar!!


En cykeltur och två promenader är allt i motionsväg jag hunnit (orkat och velat) med i helgen, nu blir det att lägga ner den arma lekamen i bingen när som helst. Ciao amigos...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela