Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

LYCKA

Publicerad 2010-04-12 19:48:31 i Allmänt,

Solsken, magsparkar som syns utanpå, lagom blodtryck, bra blodvärde: kan det bli bättre? Ja om jag slapp smärtorna i vissa regioner men de får jag nog räkna med många månader än, har ju gått smärtfritt fram tills i fredags kan man säga...... =) Jag tar dom (smärtorna), men jag väljer att hoppa över cyklingen på ett tag!!

Jag och busgrabbarna har tagit en liten tur idag, vi köpte glass, tittade på en färsk kalv vid namn Brunnos. Om Rasmus fått bestämma hade kalven haft namnet: MONSTER, jag sa att vi får döpa babyn till det då men det var inte lika aktuellt, tack och lov =).



Sen åkte vi till Glatjärn och lortade ner "oss" lite! Det var en fantastiskt fin kväll!



Viktor talade om för mig vad LYCKA är och det var att kasta sand på isen!! Härligt va, ett barn på 6 år var nöjd med att kasta sand i solskenet! Sen var det rätt roligt att åka rutschkana så att det fladdrade i brallorna också..


Att vara högst upp i tornet var också kul, tyckte dom iallafall, själv hade jag hjärtat i halsduken som mamma sa en gång i tiden!


* * * * * * * * * * * *
Liten story ur riktiga livet, (för cirka en timme sen för att vara exakt)!
Innan jag släppte av grabbarna så körde vi förbi en pojke i gul tröja med träningsbag på axeln, men titta där går Marcus sa jag....... Nä sa Rasse han åkte cykel idag. Nej men det VAR verkligen Marcus tjötade jag på och Rasse hävdade bestämt att han åkte cykel så Marcus kunde det omöjligt vara!!

När jag släppt av pojkarna kom jag ikapp killen "Marcus" så jag saktade in, vevade ner rutan och sa med mörk röst: Har du gått vilse! Och pojken som tittade åt ett annat håll vände sig sakta om och sa: -Va???

Ops, Marcus var det INTE!!!!!!!!!!! -Oh, hm ursäkta jag tog visst fel, jag trodde det var Marcus stammade jag fram, svischade upp rutan och drog fort som f.n........ TYPISKT MIG!!!!!!!!!! Rasmus sa ju att det inte var han, när ska jag lära mig????

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela