Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Gammal bil blir som ny

Publicerad 2010-04-20 20:46:13 i Allmänt,

Har ni också fått sådana där pinsamma frågor som: vilken årsmodell är det på bilen?? Jag fick det idag och vad blev svaret: -Öh, tja hm............... -02! Kanske........... öh..... jag vet nog inte riktigt. Är det viktigt att veta? Jag vet vart nyckeln ska sitta, gas, broms, växelspak, handbroms, färg, hur många dörrar!! Kände mig som en riktig TJEJ för en gång skull!! Förr i tiden (typ för 10-15 år sen) hade jag alltid koll på årsmodell, däckbytestider mm men sen jag träffade Roine har nog han blivit bilansvarig i familjen tydligen. Det har liksom smygit sig på och nu blev det ganska uppenbart idag!

Jag kan ju byta däck men idag gjorde någon det åt mig vilket jag var mycket tacksam för!! Denna vardagshjälte bytte också glödlampa till halvljuset, faktum är att jag har varit enögd i cirka 4 månader!! Nu är bilen med andra ord som NY!!

NY ja, det är ju inte skrutten från 1994!! Den saknar frisk fjädring och servo!! Man behöver som chaufför i den bilen använda sig av muskelservo de lux, rena stryketräningspasset faktiskt att köra den ett varv runt byn. Men nu ska vi skicka in den på besiktning om en vecka och få domen, bära eller brista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela