Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Diverse

Publicerad 2010-04-07 20:44:28 i Allmänt,

Nu har Roine åkt på jobb igen, efter många veckors vila.... Så nu är jag lös och ledig här hemma, vilket är ganska tråkigt måste jag erkänna.

Men idag är det ju onsdag vilket betyder Grey´s anatomy kl. 21.00 sen är det ju bara bingen kvar och imorgon kommer han hem till mig igen.

Babyn sparkar friskt nu mer och ev. har jag känning av foglossning men vad vet jag egentligen?? Men det trycker på, på ett visst ställe så min kvalificerade gissning är just foglossning!! Äntligen rör det på sig, har ju knappt märkts av att jag är "knocked up"!! =) Babyn eller fostret är ungefär 30 centimeter nu och bör väga runt 600 gr och om han/hon föds nu så har den 44% chans till överlevnad, men jag kniper ett tag till även om det kändes som om "det" var ut och vinkade då jag och Tina gick en promenad idag ;) 15 veckor kvar, hjälp vad tiden går fort.... Nya nyhetsbrev (veckobrev) stup i kvarten tycker jag.

I veckans nyhetsbrev står det att man bör skaffa sig en bra bh, herre gud som om de här rattarna någonsin varit särskilt små!?!?!? Får väl ta till silvertape snart om de ska vara på plats.... hahahah.

Dom "vanliga" bharna kan man visst använda till annat såg jag här på nätet som t.ex. blomlåda och det är det ju säsong för alldeles strax!


Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-04-08 15:27:03

Hej Ann! Nu har jag hittat din blogg. Det är så roligt när man hittar andra som man känner som bloggar också, liksom en själv. Ska spara ner den så att jag hittar tillbaka till den igen. Och här på bloggen fick jag om än lite sent om sider äntligen bekräftat det jag liksom har förstått på dina svar till mig ang festen men inte hört från någon att du också skall få en bebis snart! Fantastiskt! Stort grattis till er! Jag gillade verkligen tipset på hur man kan använda BH:ar i sommar.... hahaha... ta hand om dig! Vi hörs av snart. Mia jobbar vidare på "Flottaruppdraget". Kram

Postat av: Ann

Publicerad 2010-04-08 21:58:55

Hej Jessica, kul att du hittat hit!! Jo det stämmer att det är en liten junior på g, få se om jag kan vara med på vår jubileumsfest eller inte... Om inte annat har jag deltagit i förberedelserna! =)



Vi hörs snart, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela