Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

DAGENS PROGRAM

Publicerad 2010-04-17 10:38:19 i Allmänt,

Ja ni gott folk, idag tror jag inte ni vill vara i mina skor. Dagens att göra består i att reda ut denna röra:

Kan inte förstå att det blir så rörigt?? En del ligger kvar sen renoveringen av köket men ändå!! Så så här får det bli:

1. Ta ut alla 5 stolarna ur det ½a rummet så att det går att röra sig, ställa stolarna på lämligare ställen!
2. Röja ur garderoberna så att var sak får sin plats
3. Göra plats för handdukarna här nere
4. Sätta in förra årets fakturor i pärmar (började för ett halvår sen och kom sen av mig, men NU ska det bli ordning och reda)
5. Ta bort glöggen från 1800 kallt och slänga den så att något annat onödigt kan få plats på hyllan
* Planen lades ut 10:38, klockan 16:10 var samtliga punkter avklarade!!

Snälla dö inte nu när ni ser oredan innan städningen, dvs bilderna till vänster!!
 
före:    efter:

före:   efter:

före:       efter:

och så värst av allt (det som inte syns när dörrarna är stängda)
före:   efter:

Ja tänk så det kan bli, från totalt kaos till lite mer ordning och reda och det på "bara" 5!?!? timmar. Herre gud, vart tog tiden vägen?? Tja: det fanns ju lite att plocka med och att sätta in alla fakturor tog ju någon timme och var nog det värsta jobbet av allt i det lilla rummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela