Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Andra aktiviteter oxå.......

Publicerad 2010-04-02 15:21:24 i Allmänt,

Jag har faktiskt dammsugit och bakat några chokladkolatårtor (3 st) & en toscakaka....... Det gick liksom av bara farten =)


Jag gjorde först två chokladkolatårtor men det blev så mycket kolasmet över att det räcker till ytterligare en kaka. Så det var varsågod att röra till smet till ännu en kladdkaka och swisch in i ugnen. Toscakakan var en latmansvariant: bara att hälla i smör och vatten och så var den smeten färdig.


Till påskmiddag blev det fiskgratäng med blomkol och potatismos, hur gott som helst men det kändes inte riktigt traditionellt! Men för att påskpiffa till det hela så sköljde vi ner maten med: påskmust!!

Roine kom hem med ½ gris idag, våra nasse har fått vila (i vår frysbox).




Det jag gillar mest på grisen är KARRÉKOTLETTERNA och nu är det ju grillsäsong när som helst!! Den där solen jag skröt om var fakiskt framme en stund idag, närmare bestämt mellan klockan 13.57 och 14.05! Så helt fel hade vädergudarna inte, fast de verkar ha överdrivit en hel del!!

Viktor fyller ju 6 år idag och jag har köpt honom två presenter, vad kan jag inte riktigt tala om för han är en riktig liten hacker och han brukar titta in på min blogg både nu och då........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela