Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Söndag = Sliten, skadad och slut!

Publicerad 2009-03-16 15:45:40 i Allmänt,

Helgen var grym: och då menar jag jobbig. Jag har sovit max 7 timmar totalt. Jag var så trött och sömndrucken på söndag morgon kl. 6 så när en chaufför kom hem och drog igen dörren uppe i huset så trodde jag att det var världskrig. Jag lullade iväg upp och ropade: har det hänt nått! Vad är det som händer. En till chaufför kom upp och frågade: Hur har det gått? Han trodde jag varit ute och kört till 6 på morgonen och Niklas som kom hem sa bara: nej det har väl inte hänt nått, jag kom nyss hem från en körning. När jag träffade honom i elvatiden så skrattade vi gott åt det hela.

Tina var med upp i fjällvärlden: jag mutade henne med en partykväll så jag fick sällskap!
 
Det blev rätt hastigt och lustigt bestämt och hon hade 10 minuter på sig att packa hemma i Vansbro. Då hon var tvungen att tvätta fislukten ur strumpbyxorna såg det ut på det här sättet på väg upp till fjällen:

Vi fick lov att gasa upp gamla Bettan i 160 innan de luktade helt fräscht...

Det var rätt kul och nyttigt för Tina att klara sig på egna ben och mingla runt lite... Och partyhumöret var det INGET fel på!


Tina sov med oss chaufförer i huset (nere i bunkern som jag kallar rummet i källaren där helgchauffisarna ligger) och Tina hamnade under Ahmed, ja: Ni med snuskig fantasi kanske tror en sak, men jag menar i hög och låg sängen.


 
Och det var någon som låg och fes hela natten så det var inte någon frisk fjäll luft vi drog i oss direkt....

Jag körde bussen hela helgen, det är Sälens absoluta Partybuss med stjärnhimmel i taket. Detta kort är taget hos min chef som bor på den sk. gräddhyllan i nybyggd timmerkåk högst upp på toppen. Precis mitt emot fjället med alla backarna. P.s jag körde fast med volvon på väg upp då jag åkte "bakvägen" till hans hus. Milt pinsamt att be honom om hjälp att få lös bilen det första jag gjorde på fredag kväll. Shit happens.

Melodifestivalen = katastrof!! Säger inget mer....

Boxning på söndag = skada, jag sträckte bröstmuskeln och nacken, är lite invalid idag.

Jag la mig kl. 18.00 igår, jag var helt slut! Orkade inte hålla ögonen öppna. Men idag är jag fit for fight igen. Ska gå på bio med Monica: Män som hatar Kvinnor. Det var meningen att vi skulle muta med Roine och Rune men båda var inte så pigga på iden så vi damer får roa oss själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela