Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Solarie och korv med bröd!

Publicerad 2009-03-07 12:53:55 i Allmänt,

Idag har jag börjat dagen med att köra ett pass kettlebells med Anna Edlund J nånting.. Hon är en sådan fantastisk människa, kan puscha mig nästa hur långt som helst. Idag har jag bara kört med 12 kilos vikter förutom då jag tränat biceps, för då fick jag banta ner vikten till en 8 kgs, det räcker, tro mig!! Jag illustrerar nedan hur jag känner mig efter 12 bicepsövningar med 8 kilosvikt:



Efter passet som var slut kl. 11.00 åkte jag och solade solarium för tredje gången! Det är hur tråkigt som helst tycker jag och killen i kassan sa: ha så skönt! Skönt!!?? Det är tråkigt, varmt, jag är fullt svettig i ryggen och då framförallt i svanken och när jag försöker få lös vakumet så låter det som jag ligger och släpper världens fisar! Till på råga på allt så tappade jag ner ett av glasögonen och det hamnade så långt under solariet som det gick intill väggen, när jag solat klart så skulle jag försöka fiska upp det och där låg det massor. Jag var alltså inte ensam om att ha kollat på klockan med glasögat på...



Igår kväll var jag hos mamma och sydde in lite kläder som blivit för stora i garderoben, det var kul, det blev helt nya kläder med mycket bättre passform. Min mamma har öga för sånt där, det sa hon själv! 


 

I natt hände något tråkigt, min mormor fick åter känning av hjärtat och fick åka akut till Mora lasarett, där hon fortfarande är kvar. Mormor som nyss var sååå lättövertalad att hänga med på Kupolen på en shoppingrunda mm, nu orkar hon inte det längre, men hon är en fighter!!

När jag kom hem idag så drog jag i mig två kokta korvar (knäppare) med bröd, som dock var av grov sort, men ändå. Och så hade jag senap och ketchup på!! Mmmmm det var månader sedan jag åt korv med bröd. Jag vet att jag inte ska men gosse vad gott det var! Min coach har dock sagt att jag får äta det jag vill en dag i veckan. Men nu får jag försöka skärpa mig igen, det drar ihop sig för läkarbesök och den STORA vägningen.

Ikväll kommer busgrabbarna Rasmus och Viktor hit, jag hoppas de vill se på Melodifestivalen (skämt)! Nu ska jag gå och röja på övre plan här i huset! Ha en trevlig lördag och Ni som ska på Katastråf, rocka FETT!!!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-03-07 22:04:13

Håller med dig om solariet det är INTE skönt men man känner sig lite fräschare när man fått lite färg. Måste också sola.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela