Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Halsningar fran Egypten

Publicerad 2009-03-28 18:11:34 i Allmänt,

Jag har inte direkt langtat efter att satta mig bakom en dataskarm, darfor har det drojt sa har lange innan jag har uppdaterat bloggen. Jag har massor av jatteroliga bilder men det kommer att ta manga egyptiska minuter att ladda upp dem.... sa darfor far Ni bara se en brakdel... Appropa brakare> Tina har forstoppning< ingen yallamage dar inte. Tina pratar mer om hennes troga magen an vad Mormor nagonsin har gjort =)

Vi har halsat pa familjen, de var med pa diskotek andra kvallen, tva broder, broderns fru (som ska ha barn vilken dag som helst) och dottern (som ar fem ar). Vi stannade tills fyra pa natten!! Sen fortsatte jag och Heggepegge festen pa hotellets disko tills fem pa natten. Sen gick vi upp klockan 7 for att aka pa batresan. Den trippen till dolphinehouse varitne sa  bra som jag forut tyckte. Vi sag inga delfiner, det blaste hur kallt som helst och Tina var sjosjuk sa hon spydde!! Urk, trots forstoppning...

Snorklingen gick sa dar, det finns knappt nagra fiskar att titta pa nu, som det gjorde i somras. De ligger val i ide antog vi. Nar vi kom hem sa var vi ratt trotta men nu ville Tomas ut pa party. Vi gick ut och tog nagon ol och sa dar men sen var det slut pa energin...

Vi har varit pa rundtur med buss och sett stan, bade nya och gamla delen.

Araberna ar sig lik, de tjatar och tjattrar och vill bara salja, salja och lura turister. Och visst har de lyckats, vi har gjort en del daliga affarer. Men ocksa en del bra, atmindstone vill vi tro det. Ena brodern i #familjen# tog dock ner oss pa jorden igen och talade om att vi gett for dyra pengar for vissa saker.

Det har inte blivit sa mycket shopping men en hel del god mat och mycket bira!! Tur det ar sa lag procent i dem annars har jag varit dyngrak i en hel vecka vid det har laget.

Forsta kvallen at vi stek, andra kvallen at vi stek, tredje kvallen tror jag iallfall sa var vi pa Hard Rock caf\e, det var fantastiskt roligt, tyckte vi alla. Tomas, Hegge och Tina ska tillbaka dit da jag och Tina B ar pa Okensafari pa mandag och pa Tisdag aker vi hem (snyft). Jag alskar det har landet, men nu kanner jag att jag inte kommer att aka hit igen pa nasta resa for den har gangen har jag hunnit med det jag har velat, da jag inte haft nagon diarre som hindrat mig fran att utforska placet. Har nedan ser Ni hur roligt Tina hade det pa hardockcafe, tjolahopp!!

Igar lag vi pa beachen och solade och det kom strandraggare hela tiden som ville salja saker och sa vidare. Jag, Hegge och Tomas kopte varit introduktionsdyk fran stranden, det var hur haftigt som helst men ocksa valdigt jobbigt. Jag andrades som om jag skulle till att foda barn! =)
Det blev ett kort dyk men nu ar jag den erfarenheten rikare. Idag snorklade jag pa samma stalle sa nu vet jag vad de andra hann se som jag missade.... Efter det sa akte vi ut pa en batresa igen, med en glasbat, det var haftigt!! Sen fick vi snorkla och fiska! Det blev en del farggranna fiskar.

Idag lordag ar alla utom jag och Tina till Cairo. Tina har tagit det lite lugnt och jag har shoppat loss lite. Jag har kopt mig en papyrustavla som ar 2,5 meter lang, lite parfym och en sjalvlysande katt!! (Mansten). Det ar svart att lasa< jag vet, for det saknas tre bokstaver pa den har tangentbradan.

Ikvall vill familjen att vi ska breakaloss pa diskotek igen, vi far se hur det blir, Tina verkar inte vara sa intresserad av partylivet, sjalv vill jag nog rocka loss lite innan hormonbehandlingen trader i kraft =), jag har iallfall grundat med tre pilser i kvall utifall att...

Pa glasbaten fick jag vara kapten for en stund, det höll på att sluta riktigt illa, eller iallafall i fel hamn. Bilden är tyvärr bortredigerad p.g.a vår kamerafobiske kusin rådade vara med på bilden.... hans önskan; min vilja = bilden raderad!


Vi har ocksa hunnit med Bloody mary, gin med en tinyviny skvimp cola, pina colada och hur manga Stella och inhemska ol som helst, vi har haft hur roligt som helst. Vara kusiner ar toppen att ha med sig!!! Saknar partyhegge just nu =)



Tomas har varit valdigt sammarbetsvillig da det galler att vara fotomodell, det kunde val ingen tro!! I morgon ska vi aka till Colona divers center (igen) darfor att Tomas och Hegge ska dyka darifran, vi visste inte fran borjan att det gick att dyka fran stranden och jag gissar att Colona har en mer serios dykning an vad de hade har pa stranden, iallfall ar den MYCKET dyrare.

Tina borjar val bli ratt pank just nu. Sjalv har jag fatt tagit ut mer pengar idag, tack for det Taxi Salen!! (loningsdax). Jag ska strax smsa taxi salen och halsa fran soliga Egypten, bara for att jag egentligen skulle ha jobbat nu!! Sa ska hon i vaxeln fa ropa ut i etern att jag halsar.... De kommer att bli grona av avundsjuka.

Har ar det ratt blasigt och det gor att det blir ratt kallt ocksa. Igar var enda dagen det har varit vindstilla..... Idag var det smakallt och sa, ska Ni aka hit< ak i sommar, da ar det fortio grader harliga grader> VARMT!!

Precis nu ringde Tomas och sager att de kommer hem om exakt tre timmar och de ar PARTYSUGNA!! nja iallafall hungriga, men jag ska nog fa dem pa battre tankar =)


Ha det bra, vi ses hemma i kalla Svedala om nagra dagar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela