Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Dopparedagen

Publicerad 2009-03-17 08:47:38 i Allmänt,

Idag är det dagen jag längtat och ändå fasat över i snart ett år. Vi ska till IVF kliniken i Falun. Ända sedan den 23 april 2008 har detta varit enda alternativet till barn, p.g.a att min andra och sista äggledare rök ner i någon sophink på Mora lasarett den dagen!

Det har varit en hård kamp mot kilona då jag måste ner till BMI 30, precis idag ligger mitt BMI på 34,5 så det är bara att förbereda sig på ett nej!! Och ytterligare bantning.... Ja, det är lika bra att förbereda sig på det! .......jag tror jag tröttnar ur på fågelfrön, gröt och salladsblad =) Eller, nä det har jag faktiskt inte!

Det har ju varit en rätt rolig resa att gå ner så mycket som 35 kilo också, fast alla dagar har ju inte varit en dans på rosor och många kvällar har jag varit sååååå hungrig!! Men det har ju klart varit värt det!

Håll nu alla tummar som går, på att vi får ett positivt besked.
Annars får vi väl importera hem en kines säger Roine.



Ha en bra dag i solskenet alla monsterdiggare där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela