Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Det blir inte alltid som jag har tänkt mig 2

Publicerad 2009-03-11 19:30:14 i Allmänt,

Idag trodde jag att jag visste precis vad som skulle hända, men icke. Jag började tidigt för att jobba in lite tid som jag missade igår. Sen jobbade jag in lunchen för att det hände något akut. Jag drog en cambridgesoppa framför datorn, det är ju inte direkt någon festmåltid som behöver levande ljus och finservett direkt. Sen ringde lilla mamma och undrade vad jag skulle göra efter jobbet. Jag förstod direkt att det var något utöver det vanliga.

Det var min kusin som i ungdomen hette Else-Marie men som nu heter Anneli som var på väg hem till mormor! Jag slutade tidigt, köpte tårta och bakverk samt åkte hem till mormor och slängde ihop en gryta med fläskfilé, grädde och cremefraishe, (ett säkert kort) sen lite ris och sallad som vi åt. De sa det var gott så jag hoppas de tyckte det då =)
Det var alltså dagens diet!!! Hehe, vilken tur jag har som får så fina ursäkter till att äta vanlig mat istället för flytande föda. Mmmm (NEJ)!! (Inte tänka på choklad nu).

Anneli som hon vill kallas är nära vän med Lilli i Lilli & Sussie. Båda är fanatiskt intresserade av djur och då gärna lite udda sorter, hon har t.ex. köpt kycklingar nu, 3 st som förvaras i ett badkar!!? Sen har hon en tarantella och två jättetusenfotingar som blir flera decemeter. Sedan har hon haft fladdermöss, en räv, ekorre mm.

Iallfall så har Anneli hängt med Lilli och Sussi på deras comebackturné och bl.a. varit med på efterfesten efter Melodifestivalens 2:a chans! Det var papparazzis överallt och min kusin lyckades vara med i både Aftonbladet och expressen om jag förstod det hela rätt! Så jag är ju nästa kändis jag med som är kusin med en person som känner kändisar =) Eller?? Annars har vi Vansbro bor alltid Gunde att komma med: allas våran granne... hahah.

Iallfall om Ni vill se Anneli på bild mellan Lilli och Sussi så finns hon med under livebloggen från 2:a chansen på följande webbadress:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2009/

Nu ska jag softa i soffan lite efter alla överraskningar de senaste dygnet. Roine håller förresten på att bli tokig på mig, jag ska ha ringt och beställt en tid vid tandläkaren för flera dagar sedan men glömt av det. Nu i dag slog det mig: varför ringer han inte själv?? Då blir det ju gjort för han kommer ju ihåg det då han känner av tandvärken varje dag!! Så får det bli, han är ju vuxen, ponken!
Asta la vista

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela