Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Boxningsgänget festar loss (igen)

Publicerad 2009-03-22 10:39:43 i Allmänt,

Igår var det återigen dax för en fest med boxningsgänget. Det är så himlar roligt gäng, och igår var det bowling i Malung som stod på programmet! En glad "lekledare" underhöll redan i bussen.


Väl framme delades vi in i lag som på den gamla goda tiden: 1, 2, 3, 4, 5, 6. Jag hamnade i ett toppenlag med Lillemor Jolhammar, Marina Samuelsson och Emma som jag inte vet vad heter i efternamn. Vi var jämngoda spelare (men jag vann).

Nice frilla va!?

Efter bowlingen så blev det mat, jag hade valt tacotallrik och den satt som en smäck när klockan var 21.00! Efter maten var det dax för karaoke, först ville ingen sjunga men Per som vann bowlingen fick ta ton först som en extra bonus, därefter hängde Olle Samuelsson på och honom kunde vi knappt få hejd på när han väl börjat sjunga.




Fansen gillade sången på olika sätt....


Per Andersson blev som sagt var bowlingmästare och fick en egen kägla med sig hem, jag var lite avundssjuk som Ni kan se nedan...


På bussen hem skulle det vara någon form av tävling men den hanns nog inte med, resan gick ruggigt fort till Vansbro! Det åts Gustavskorv och dracks pilsner, underhölls och snackades!


Bowlingkäglan var kvällens mest åtråvärda trofé, många ville låna.




Väl framme i Vansbro blev vi avsläppta vid Selins och några av oss valde att fortsätta festen. Den första jag såg i Vansbro var Kent som tydligen var inne i en dimma.


Det blev en intensiv timme på Selins, käglan var förståss med!





Ja, det var riktigt roligt. När de stängde på Selins var det ett glatt gäng som skulle runt hela "Sockna" som hoppade in i Håkans taxibuss. Fjäderstigen, Skamsberget, Enholn, Myrbacka, Uppsälje, och där var det stopp. Jag och Tommy som skulle åka med runt då vi bor i ytterkanterna (Långholen och Grönalid) skulle bli avsläppt sist vilket inte gjorde något... men just där i Järnatrakterna fick Håkan en sjukresa från Malung till Mora och fick lov att sticka iväg, vi fick hoppa av i Uppsälje hos Per och invänta Christina. Vi åt och drack (vatten) och hade riktigt trevligt! Tiden drog iväg ända till kl. 04.00 innan Christina kom. 

MItt på skogen mellan Uppsälje och Bomled hände något mycket otäckt!! Vi såg något mitt i vägen så Christina bromsade in och höll ut lite. Det visade sig att det var en kille som lagt sig ner MITT I VÄGEN!! GALNING!!!!!!!!! Jag tror vi blev chockade allihopa i bilen, och jag blev rent ut sagt heligt förbannad!!

-Stanna sa jag till Christina som stannade bilen. Jag gick ut och ropade åt honom, först låg han kvar men helt plötsligt i mörkret reste han sig till sist. Jag såg vem det var och kände igen honom... jag frågade vad f.n han höll på med och om han var självmordebenägen eller. Vi skjutsade hem honom och jag vill lova att han var skamsen!! Vilken idé, lägga sig mitt i vägen!!?

Tänk Er vilken tur det var att Christina kom från Järnahållet och inte Vansbrohållet för då kan jag lova att den grabben inte mått särskilt bra idag om han inte t.o.m fått ligga i kylrummet på Bäckaskog i väntan på en etta med jordvärme.... Brrrr.

Thats it! För utom det sista som hände så har det varit en toppenkväll som varade ända till halv fem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela