Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Boxningen inställd...

Publicerad 2009-03-22 17:42:09 i Allmänt,

Det måste ha varit dålig kvalite på det thé jag drack i natt, jag har fått en slänga av maginfluensan (harkel), därför fick jag lov att ställa in min älskade boxning! Det har blivit en heldag i soffan som i och för sig är rätt mysig men tänk Er en hel dag förstörd för att jag hade så fantastiskt ROLIGT igår kväll/natt.

Så här ser hotellet ut som vi ska bo på, det heter Aqua Fun!!



Jag sms:ade just Anki Forsberg som kom till Egypten idag och frågade om det var läge att packa i långfillingar, men de kunde jag lämna hemma skrev hon. Det var hett som i helvetet då de landade, 24 grader i havet och läge för en smirnoff ICE. Det sistnämnda kan jag bara konstatera att jag INTE är sugen på...... än.


Så här ska det se ut mot havet från vårt hotell. Tina säger att hon ska lära sig windsurfa, jag är skeptisk.... Jag har sett när de lärt ut nybörjare surfing utanför hotellen och jag tror inte att Tina vill utsätta sig för den totala förnedering det innebär. Men det vore asgrymt och jättekul, tänk bara vilka bilder jag kan få till bloggen med en Tina på en bräda och en egyptisk instruktör som står på stranden och visslar i en pipa när hon ska vända skutan. Hahahha. Håll tummarna allihopa att hon gör det!! =)



Vad händer där nere då??
Ja för egen del så blir det utforskning av staden, taxi eller buss till andra delen av stan den sk. old town eller down town. Sen blir det supersafari, båtutflykt, nattklubb och shopping! Ev. ett provdyk, få se om jag klarar av syrgasen eller ej, jag som inte ens kan dra in helium och prata som Kalle Anka! Annars är jag rätt nöjd med snorkling, men det vore ju så kul att ha provat på att dyka en gång, fast då är det väl kört sen... då blir det resfeber och dykfeber!!


Så här nära två delfiner var jag sist jag var till Hurghada. *Den här gången är målet att jag ska ta på en delfin! Sist vågade jag inte fast jag hade chansen...


Det här är en vanlig syn: Man ska in i affären, sitta ner, röka pipa, dricka the, pruta, handla, diskutera. Ojojoj, jag började precis att gruva mig för den här shoppingprocessen som är tidsödande!


Nu ska jag gå tillbaka in till soffan och inta soffläget igen. Det har varit en riktig latdag, men det har varit välbehövligt. Taxihelgerna tar på krafterna fast det är sååå kul. Höjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela