Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Äntligen måndag

Publicerad 2009-03-09 18:12:15 i Allmänt,

Idag har jag satt igång med svält!! Sista veckan innan läkarbesöket i Falun. Jag har tidigare sagt att OM jag inte gått ner det jag ska så ska jag leva på Cambridgesoppa en vecka! Sagt och gjort, nu lever jag på flytande föda och är ashungrig, precis tvärtemot rekomendationerna... Men på eftermiddagen höll jag på att tyna bort och självdö så då åt jag mat! Gött!

Snart är det dags för ett sista pass som värdinna på Friskis och svettis! För idag lämnar jag bort den heliga ryggsäcken, bye bye. Jag har också lämnat in och betalat min beställning till Novair skyshop så all taxfree är säkrad'! Det blev inte så mycket, mest sprit, öl och cider till ditresan och så lite nötter och en STOR påse gott och blandat. Ni hör säkert att jag är både hungrig, sugen och redo för PARTY!! Jag har också köpt tre feta cigarrer till Roine, de kostade 199:- vilket jag kan tycka är rena rånet men han vill ha dem så då ska han få dom också. Det är ju inte direkt så att Roine kostar på sig så mycket i vanliga fall, men det han köper är dyrt och ibland också rejält.

Åhhh det rycker i resnerverna, nu vill jag iväg!!! Värme, hav, bad, snorkling kanske lite ökenäventyr och delfinsimning.... Och kanske lite disco, shopping och sightseeing!! Inte kanske, det sistnämnda blir av! Kolla bara vad härligt det är i Egypten.

Kolla in botarna och framförallt havet!! Helt underbart vackert!


Här ser Ni mig i havet under båtturen. Vattnet är ju mer blått än i bassängen i badhuset.


Här sitter MrCairo och gottar sig mellan oss två svenska flickor, han ville inte lura på turister något han inte, oh nej då! Ovanför våra huvuden ser NI en del av alla parfymessenser som de säljer, de luktar helt fantastiskt, ska köpa mer! Räcker i en mindre evighet.



Så här ser det ut när man ska snorkla från båten. Alla ska hålla ihop, jag och Ann-Charlott hamnade i en annan grupp och på låååångt håll såg vi båten åka!! Men de hade saknat oss då de prickade av vilka som var med så de kom och hämtade upp två upprivna donnor i nöd ute på havet. Jag kan lova att pulsen var hög och ångesten lurade under pannluggen.


När vi var till Kairo så hade jag fått sketa, så det här var det närmaste jag kom Sfinxen, jag satt övrig tid på ett spartanskt skithus, där man fick betala för att komma in och för att få skithuspapper. Det jag fick för pengarna var två eller tre rutor papper, YEA. En dröm när det står som en fontän ur vissa ändtarmsöppningar.... Ett tips om Ni ska på bussutflykt i Egypten: Ta med eget toalettpapper! Det är värt sin vikt i guld!



Efter dykningen fick jag skavsår på tån. Att sitta i en buss i 50 graders hetta lockade en mångd bacillusker till såret!! Det tog lång tid för det att läka, jag minns inte om sketan gick över först eller om såret läkte före?? Sketan satt iallfall i över 18 dagar. (-3 kg)!! Kanske man får en släng nu också?? Nja, nu har jag laddat med handsprit så det ska gå bättre!!

Ja om ett par veckor kanske det finns nya friska bilder från Egypten på min lilla blogg!! En sak är säker: Tomas (kusin) kommer att vara såååå trött på mig och min kamera, han som avskyr att komma med på bild =) mohahhahhahha!!!


En liknelse: Så här packad kommer väl bilen att vara när vi ska hem från Arlanda, om jag känner Tina rätt!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela