Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Yrkeschaufför, nja inte längre.....

Publicerad 2009-12-17 16:59:35 i Allmänt,

Idag har det hänt! Det jag har misstänkt under 9 års tid ska kunna att ev. hända! Efter en låååång dag på jobbet med mycket jobbiga ärenden så fick jag äntligen åka hem kl. 16.45! Jag blinkade i god tid och hade en bil som låg rakt i arselet på mig. Jag hade full uppsikt på att denna uppmärksammat att jag blinkade och skulle in, det var glashalt och bilen kanade lite så jag hade även full fokus på att få hejd på bilen i tid. Sen svängde jag, en aningens aningen snävt, det står nämligen en postlåda där också, ops! Ritsch, ratsch filibombombom, är det så man ska sjunga till jul eller??? En liiiiten liten repa blev resultatet och jag tror iallafall att postlådan fortfarande finns kvar där nere, på sin stolpe och att den bara fick en liten kyss!


Och jag ska ha varit yrkeschaufför i flera år, det märktes inte idag!! =)

Nåväl, kanske vore lika bra att vara postlådslös, då hade Ann-Charlotte och de andra brevbärarna ingenstans att lägga räkningarna =)

* * * * *

För övrigt då, jo det har varit så där lagom kallt idag. -10 grader räcker för min personliga smak iallafall. Jag ska börja göra några islyktor inför julen. 
Om Ni nu blir sugna på att göra det samma så går det till på följande sätt:
Den tillverkas genom att man fyller en hink med vatten och ställer utomhus vid minusgrader. Eftersom vattnet fryser utifrån och in har man efter några timmar ett tunt skal av is med vatten innanför i hinken. Man slår hål i isen och häller ut vattnet. Därefter skakar man riktigt ut isskalet. Är det svårt kan man snabbt spola hinkens utsida med varmvatten. Sedan karvas ett litet ventilationshål i den isyta som var i hinkens botten och efteråt placeras ett ljus på marken som tänds. Isskalet ställs upp-och-nedvänt så att ljuset hamnar i hålet man gjorde för att få ut vattnet. Snabbt och enkelt om det vill sig väl!

* Vill man ha någon dekoration i så kan man nog slänga i några blad eller varför inte införskaffa en färgad lykta genom att blanda i lite karamellfärg??
 

De här ljusdekorationerna ser väl också superläckra ut, men de verkar kräva lite mer arbete än att hälla vatten i hinkar!!!

Det får bli ett projekt inför nyår ifall vi ska vara hemma här. Snesen kan ju vara ett alternativ annars, mysig nyårsafton i sommarstugemiljö, vi har ju gjort det förr. Men ju mer åren går desto bekvämare blir jag, fast nu är det ju inte bekvämt hemma hos oss heller med tanke på att vi inte har något kök ÄN....... så Moravägen 86 kan liknas med en sommarstuga just nu, iallafall nästan!

* * * * * * * * * * 

Mer ändå: jag på träning igår och det var så himla skönt, ända tills idag! Nu kommer träningsvärken smygande men jag älskar det! Känslan av att känna att jag gjort något, att musklerna vaknar till liv och inte längre är obrukade, yammijammi!!

* * * * * * *  * * *

Det var jobbigt att börja jobba idag igen; jag saknar redan Särna och "ledigheten". Som vi deltagare kallar det: Skyddad verkstad! Alla Ni som någon gång får möjligheten att delta i ett sådant rehabprogram: ta chansen det är så lyxigt, roligt och härligt och NI skulle få minnen för livet. Mina största minnen därifrån är
1. När vi fjällvandrade, jag besteg toppen på ett fjäll, kondisen var 0 och känslan var 100 på en 100gradig skala.
När vi kom ner så la jag mig i snön med shorts och gjorde snöänglar (vilket vi glömde bort att göra denna gång).
2. Pulkracet förra året, jäklars vilken hög backe vi hittade (slalombacken i Särna)

3. De härliga människorna som jag kommer att ha fortsatt kontakt med (Synd Jonna att du ej kunde komma i år)
4. Våren i Särna efter att ha upplevt våren i Vansbro
5. Synen av Anna i cykelhjälm
6. Gympapassen
7. Resan till Idre då Anna J och Jonna såg renar för första gången (En av dem såg en skidlift för första gången också, gissa om vi hade kul)
8. Njupeskärturen
9. Myrmarksträningen med skogstrollet Kjell, en vandring utan mål med rädsla för att träffa på björn
10. Massagen

* * * * * * * * * * * * *

Nu är det dags för käk, simma lugnt!

Kommentarer

Postat av: Anna C

Publicerad 2009-12-17 19:21:23

Det har varit underbart o fått lära känna dig o alla andra i Särna!!

Utan en sån bra grupp som vi haft hade det inte varit lika kul..

Kommer att sakna er alla!!

Kramizar

Postat av: Anna J

Publicerad 2009-12-17 21:18:35

Det bästa jag gjort för mig själv i hela mitt liv! kommer alltid att komma ihåg er! Ja fy fan va jag är sexig i cykel hjälm :9 haha



<3 Saknar er redan som faan!! <3



Puss & nyp i rumpan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela