Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Vinlotteri

Publicerad 2009-12-28 17:42:37 i Allmänt,

Hej alla glada, ja hej på Er andra också!
Idag var det två dagar för sent att lämna vin till vinlotteriet, jag är hopplös och ska nu går ur. Är det någon i vår härliga kommun som vill bli min stand in, så hör gärna av dig!! Det är dragning varje sista lördag i månaden, jag har nummer 7 och vinststatistiken de senaste åren har varit fenomenal. Vinet ska kosta från 70:- och man ska då ha lämnat flaskan innan dragningen.

Varför går jag ur? Jo som sagt är jag en slarver, missar nästan alltid att lämna i tid så tillvida om jag inte har vunnit månaden innan för då brukar jag låta vinsten ligga så jag har att ta av... för den STÖRSTA anledningen till att jag går ur är att jag inte tycker om vin!

Varför har jag då varit med? Det har varit såå trevligt med de årliga festerna. Varje månad vinner man 2, 3 eller 4 flaskor och den sista flarran hamnar i en pott som vi en gång om året eller lite mer sällan, dricker ur, ilag med någon god maträtt som två i gänget lagar till.

Nu ska jag dra mig mot Noret iallafall och få det överstökat för december, brrrr. Det är kallt ute ska ni förstå;
-17,4, så jag får nog veva igång Volvon först så den får puttra och gå en stund innan avfärd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela